צ'כיה
צ'כיהצילום: ISTOCK

זעם רב בצ'כיה על מנהיג דתי (אימאם) מוסלמי שקרא לבני קהילתו להתחמש בנשק על מנת להגן על עצמם.

יו"ר הקהילה המוסלמית בפראג, לאוניד קושנרנקו, קרא למוסלמים בצ'כיה להתחמש בנשק על מנת להגן על עצמם, בעקבות הפיגוע בניו זילנד בו נרצחו 50 מתפללים מוסלמים בשני מסגדים.

"לאחר האירועים הטראגיים האחרונים, אני מודיע לכל החברים בקהילה, בעיקר גברים, להתחמש בנשק ולהגן על בריאותם והרכוש שלהם. צרו איתי קשר ואני אעזור לכם להתחמש", כתב האימאם קושנרנקו בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו.

מאוחר יותר הסביר האימאם את קריאתו למוסלמים להתחמש בנשק חם, שגרמה לזעם עצום בצ'כיה, ואמר כי "זו שאלה של מניעה. כתבתי את זה על מנת למנוע מטיפשים ללכת למסגד ולבצע דברים נוראיים".

חלק מחברי הקהילה המוסלמית בפראג העבירו בעצמם ביקורת על הקריאה של האימאם להתחמש בנשק חם. בהודעה שפרסמו בדף הפייסבוק של הקהילה המוסלמית בפראג הם כתבו כי "כל הצהרה או מעשה של היו"ר קושנרנקו היא על דעתו הפרטית ואינה מייצגת את דעתם של המוסלמים החיים בפראג או בצ'כיה. מוניב חסאן אלראווי, ראש המרכז הקהילתי המוסלמי בפראג, אמר כי "אינני תומך בקריאה של האימאם, מדובר בצעד שגוי".

במקביל עצרו כוחות הביטחון בגרמניה בימים האחרונים התארגנות שכללה מעל עשרה גברים מוסלמים שתכננו לבצע פיגוע גדול בטווח הזמן המידי. על פי הדיווח בתקשורת הגרמנית עשרת המוסלמים נעצרו בפרנקפורט ותכננו פיגועים "במטרה להרוג כמה שיותר כופרים".