ועידת אייפאק. ארכיון
ועידת אייפאק. ארכיוןצילום: חיים צח/ לע"מ

יעל פתיר, מנהלת J Street ישראל, תוקפת את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול המערכת הפוליטית האמריקנית לקראת ועידת איפא"ק הנפתחת השבוע.

"ההימנעות של כל המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות מלהגיע לוועידת איפא"ק, חייבת להדליק את כל הנורות האדומות בקרב הנהגת איפא"ק וממשלת ישראל", אומרת היום (ראשון) פתיר.

"החיבוק ההדדי בין נתניהו לטראמפ והניסיון לקטלג כל התנגדות למדיניות הממשלה, כאילו הייתה התנגדות לישראל, מביאים לניתוק הולך וגובר בין ממשלת ישראל להנהגת המפלגה הדמוקרטית", מציינת פתיר.

לדבריה, "בהתנהלותו החד צדדית, שורף נתניהו את הגשרים למפלגה הדמוקרטית, וההיעדרות של בכירי המפלגה מוועידת איפא"ק, היא רק סימפטום לכך".

תשעה מתמודדים דמוקרטים על הובלת המפלגה במרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2020, הודיעו בימים האחרונים שלא ישתתפו השנה בוועידת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית המובילה בוושינגטון, כך דווח הבוקר ב"הארץ".

ועידת איפא"ק היא הכינוס הפרו-ישראלי הגדול ביותר שמתרחש מדי שנה בארה"ב. השנה צפויים להשתתף בה כ-18 אלף בני אדם. בין הנואמים בוועידה השנה: סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול-לבן והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו וחברי קונגרס בכירים משתי המפלגות בוושינגטון.