קלמן ליבסקינד
קלמן ליבסקינדצילום: יהונתן קלרמן

איש התקשורת קלמן ליבסקינד הודיע בטורו השבועי ב''מעריב'' כי החליט להצביע לאיחוד מפלגות הימין של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. לדבריו ההכרעה נפלה בעקבות החלטת בג"ץ לפסול את מיכאל בן ארי מריצה לכנסת.

ליבסקינד תקף בטורו את האפליה בה נהג בית המשפט העליון באישור המפלגות הערביות ואיש השמאל הרדיקלי עופר כסיף ופסילת מיכאל בן ארי.

לדבריו: "לא צריך לאהוב כל אמירה של בן ארי כדי לחשוב שנעשה כאן עוול נורא. הנה, אני מצהיר: אני אינני מתחבר לאופן ההתבטאות שלו, והרבה מאוד מהציטוטים שפורסמו מאירועים שבהם נשא דברים עושים לי כאב בטן. אבל במדינה מתוקנת לא נכון להעלות על הדשא שתי קבוצות ולארגן לכל אחת מערכת חוקים משלה''.

ליבסקינד הוסיף ותיאר כי פרקליט המדינה שי ניצן אף רצה תחילה לבקש לפסול גם את איתמר בן גביר, אך לבסוף החליט שלא בשל כך שבן גביר מתבטא ב"תחכום". "מה עושים עם מערכת המשפט הפוליטית הזו?" שאל וענה. "אפשר לדפוק את הראש בקיר. אפשר לצעוק מעצבים. אפשר לעמוד עם שלט מול ביתה של הנשיאה אסתר חיות. כל הדרכים הללו לגיטימיות.

''אני בחרתי בדרך שנראית לי, בנסיבות הללו, המעשה האזרחי הכי טוב שאני יכול לעשות. שופטי בית המשפט העליון ביקשו באופן מפלה לפגוע ברשימה המאוחדת של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית? אני אתן להם את קולי!".