פרס ישראל
פרס ישראלצילום: Gili Yohanan

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע לפרופ׳ אהרן ממן על זכייתו בפרס ישראל לשנת תשע״ט בקטגוריית חקר לשונות היהודים וספרויותיהם וחקר התרבות העממית.

בנט כתב בעמוד הטוויטר שלו ״‫ממן הוא מגדולי הידענים בתחומו.‬ גדולתו בפריצת גבולות התיאוריה והבנה עמוקה של לשונות היהודים.‬ ‫הוא נולד במרוקו, עלה ארצה כנער והפך לחוקר הנערץ שהוא היום.‬ ‫איש נפלא''.

ממשרד החינוך נמסר כי פרופ' ממן ניהל ומנהל מפעלי מחקר שונים באוניברסיטה העברית. בתחום המגוון והמסועף של לשונות היהודים קשה לתאר את פני המחקר ללא תפיסתו המחקרית המקיפה ועשייתו הענפה. כראש ה'מרכז לחקר מסורות קהילות ישראל' באוניברסיטה העברית בירושלים, הוא כיוון וניצח ביד רמה על המחקר המתקיים בתחומים אלה.

''לפרופ' ממן מעמד בין-לאומי מוכח וברור, והוא בא לידי ביטוי בהזמנות הרבות שזכה להן ממרכזי-המחקר המובילים בעולם. יש להזכיר את אחד ההישגים הניהוליים של ממן, הלא הוא מפעל הדיגיטציה של ארכיון ההקלטות השמור במרכז לחקר קהילות ישראל", נמסר.

ועדת הפרס ציינה בנימוקיה: "פרופ' אהרן ממן הוא מגדולי המלומדים בחקר הלשון העברית ולשונות היהודיים. ידיעותיו הרחבות בבלשנות ועיסוקו בחקר העברית של ימי הביניים הביאו אותו להיות פורץ את גבולות העיון התיאורי של לשונות היהודים ולהרחיבם אל התיאור ההיסטורי שלהם ואל דרכי התגבשותם".