נס בשומרוןהצלה ללא גבולות יו"ש

ערבים השליכו הערב (ראשון) בקבוקי תבערה לעבר אוטובוס ישראלי שנסע בכביש 55 סמוך לצומת ג'ית בשומרון. האוטובוס היה ריק מנוסעים ואיש לא נפגע. הנהג הצליח להימלט.

האוטובוס נשרף כליל. שלושה צוותי כיבוי הוזעקו למקום כדי להשתלט על הדליקה.

נציין כי נבדקת האפשרות שתקלה במנוע גרמה לשריפת האוטובוס.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר "אנחנו מחכים לקביעת צה''ל ומערכת הביטחון. יחד עם זאת נדגיש כי גם אם מדובר בבקת"ב וגם אם בתקלה טכנית האמבולס שהוזנק הוא אמבולנס מתחנת מד''א שבי שומרון שהיא אחת מתחנות מד''א ביו''ש שמאוימות בסגירה בשל ויכוח הזוי על חמישה מיליון ש''ח''.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) המתגורר ביישוב קדומים שנמצא לא הרחק מהמקום, הגיב: ''אז מטר מהבית שלי פיגוע בקת"ב על אוטובוס שבנס היה ריק ועולה עכשיו בלהבות.

''צריך להודות על האמת: בשגרת הביטחון ביו"ש, כמו גם בדרום, נתניהו נכשל. נקודה. הוא מכיל ומכיל ומכיל ואנחנו סופגים וסופגים וסופגים. מערכת הביטחון חייבת להתייחס לזה כאילו מדובר היה חלילה באוטובוס מלא", הדגיש סמוטריץ'.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הגיב על שריפת האוטובוס בצומת ג'ית ואמר ''שוב ניסיון פיגוע, שוב נס. ומה תשובת הממשלה? מקצצים בחיילים ביו"ש, מסרבים להשלים פערים של תקציבי ביטחון בסך 400 מליון ש''ח, והיום שיא השיאים: מבקשים לסגור תחנות מד''א ביו''ש בשל וויכוח על 5 מיליון ש''ח.

''תחנת מד''א שהייתה צריכה להסגר היום ב-15:00 היא זו שהוקפצה לסייע הערב בניסיון הפיגוע בצומת ג'ית. לא היה צריך הרבה כדי שהערב הזה היה נגמר לגמרי אחרת. אנחנו דורשים מהממשלה להתעשת ולעצור את תיאטרון האבסורד ביו"ש", הוסיף ראש מועצת שומרון.