גל הירש
גל הירשצילום: פלאש 90

תא״ל במיל' גל הירש, יו״ר מפלגת מגן אומר בראיון לערוץ 7 כי שיגור הרקטה מעזה לעבר השרון מהווה קריאת השכמה לאזרחי ישראל.

"הגיע הזמן שכולנו נזכור מה הדברים החשובים באמת לקראת הבחירות. הביטחון האישי, החברתי הכלכלי, הקשישים שבקושי הצליחו להגיע לממ"ד, החרדות של הילדים, ובמקום להתעסק בבעיות האמיתיות עוסקים כאן בצוללות ובסמארטפון שנפרץ. אני מציע לשקול אם לא הגיע הזמן להזרים דם חדש למערכת הפוליטית בישראל. המפלגות הישנות לצערי לא מספקות את הסחורה והגיע הזמן להכניס אנשים שחושבים על אזרחי המדינה", הוא אומר.

להערכתו של הירש לא יהיה מנוס מפעולה משמעותית יותר בעזה. "הבוקר קיבלנו הבהרה שכל מדינת ישראל היא עוטף עזה ושהאיום האיראני מגיע לכל מקום במדינה וזו מציאות בלתי נסבלת. ספגנו שתי רקטות בתל אביב והבוקר רקטה בלב השרון. האיראנים הצליחו לחדור לכל ואקום שהיה מסביבנו, ללבנון סוריה ולרצועת עזה. המציאות הזאת מחייבת אותנו לעשות הערכת מצב ולהיערך לפעולות מבצעיות שתכליתן פגיעה ניתוק והרס החיבורים של החמאס לאיראן, לחץ מדיני מאסיבי על המעורבות האיראנית בעזה והיערכות לפירוק תשתיות החמאס וסיכולים ממוקדים".

הוא קורא לממשלה להחליט מהי האסטרטגיה בעזה, "אני סומך על המפקדים בצה"ל אבל הבעיה היא לא צה"ל, אלא ממשלת ישראל שצריכה לקבוע מה האסטרטגיה ברצועת עזה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שרצועת עזה תהיה בסיס שיגורים למדינת ישראל ואנחנו נחריש".