דגל גרמניה
דגל גרמניהצילום: רויטרס

המועצה המרכזית של יהודי גרמניה פנתה אל השלטונות הגרמניים בדרישה לעצור את תשלום הפנסיות ליותר מאלפיים בני אדם ברחבי העולם ששירתו בעבר בצבא הגרמני, כולל בצבא הנאצי.

נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוזף שוסטר, אמר בראיון לתקשורת הגרמנית כי "לרשויות הגרמניות יש חובה כלפי קרבנות השואה לאתר את מקבלי הפנסיה הנאצית לשעבר ולנקוט נגדם בצעדים חד משמעיים. זה מצב בלתי נסבל".

על פי חוקי הפנסיה בגרמניה, כל חייל ששירת בצבא הגרמני ובמיוחד חיילים שנפצעו במהלך שרותם, זכאים לקבל פנסיה חודשית לכל ימי חייהם.

בעשרות השנים שחלפו מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה, מקבלים אלפי בני אדם ברחבי עולם פנסיה חודשית בשווי ממוצע של 330 אירו מממשלת גרמניה, על שרותם בצבא הגרמני ובתוכו גם בצבא הנאצי.

לאחר שהתפרסם כי חלק ממקבלי הפנסיה מתגוררים בהולנד, פנה חבר הפרלמנט האירופי ההולנדי פול טאנג אל נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד-יונקר, ודרש ממנו לפתוח בחקירה דחופה על תשלום הפנסיות לחיילים נאציים לשעבר.

בתשובה לשאילתה שהופנתה על ידי מפלגת שמאל בפרלמנט הגרמני, הודיעה ממשלת גרמניה כי "קשה מאוד לזהות פושעי מלחמה, מאחר ומסמכי הפנסיה שנחתמו אז לא פירטו מה בדיוק ביצעו הפנסיונרים במהלך מלחמת העולם השנייה".