סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נאם היום (שני) בשדולה היהודית אייפאק הנערכת בוושינגטון

בפתח דבריו עמד על הקשר החם עם ישראל, "אנו ניצבים לצד ישראל מהסיבות שהעם האמריקני ניצב לידו כבר שנים: ערכיה הם ערכינו, ומלחמתה היא מלחמתנו. הוא ניצבים לצד ישראל כי אנו מאמינים שהטוב יגבר על הרע. אנו ניצבים לצד ישראל הים - ותמיד נעמוד לצדה".

"זה לא רק בדיבורים", המשיך סגן הנשיא. "הנשיא טראמפ הבטיח להעניק לישראל את הסיוע הצבאי הגדול ביותר - והתמיכה האמריקנית לביטחונה של מדינת ישראל מעולם לא הייתה גדולה כל כך. הצבא הישראלי חזק מאי פעם".

פנס ציין בדבריו כי הנשיא טראמפ הבטיח להתנתק מהגופים האנטי-ישראליים באו"ם - ובשנה שעברה ארה"ב הפסיקה את כל הסיוע לאונר"א; טראמפ הבטיח לעמוד נגד תומכת הטרור הגדולה בעולם, אירן - ופרש מהסכם הגרעין; ובשנה שעברה הנשיא טראמפ עשה מה שאף אחד מקודמיו לא עשה - העביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, בירת ישראל.

"במשך דורות, מנהיגים הכירו בחשיבות האסטרטגית של הגולן לביטחונה של ישראל והיום, לראשונה מזה 52 שנים, כשנתניהו לצדו, הנשיא טראמפ יכיר באופן רשמי בריבונות של ישראל על רמת הגולן".

"הנשיא קיבל את ההחלטה לטובתה של ארה"ב, אבל גם לטובת שלום", הצהיר פנס. "שלום יכול להיבנות רק על בסיס שלום. אי אפשר לכפות שלום. צריך לנהל משא ומתן עם פרטנרים שמחויבים לשלום".

"מתקפת הרקטות של חמאס היום מוכיחה שחמאס היא לא פרטנר - היא מוכיחה שחמאס הוא ארגון טרור, וארה"ב לא תנהל משא ומתן עם טרוריסטים. כל שלום ידרוש פשרות", הוסיף, "אבל תהיו בוטחים שארה"ב לעולם לא תעמיד בסכנה את ביטחונה של מדינת ישראל".