כוחות צה"ל פועלים באזור ברוקין
כוחות צה"ל פועלים באזור ברוקיןצילום: דו"צ

תושבי ברוכין, לשם, פדואל ועלי זהב, הישובים העוטפים את הכפר ברוקין בשומרון, החליטו הבוקר (שלישי) שלא לאפשר כניסת פועלים פלסטינים מהכפר ברוקין.

ההחלטה התקבלה לאחר שהכפר ברוקין קרא לרחוב המרכזי על שם המחבל שרצח את הרב אחיעד אטינגר וסמל ראשון גל קיידאן הי"ד בפיגוע טרור בשבוע שעבר.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הסביר כי "טרור לא צומח בלי אוכלוסייה תומכת. אם האוכלוסייה הזו היא תומכת טרור היא לא תעבוד אצלנו. אנחנו לא רואים סיבה מוסרית וגם לא ביטחונית לאפשר לאנשים כאלו לעבוד סמוך לילדינו, בתוך ישובינו ולקבל מידינו פרנסה".

הסריקות אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אריאלדובר צה"ל

בלילה האחרון הודיע צה''ל למשפחתו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר, על הכוונה להרוס את הדירה בה התגורר. המחבל עמר אמין יוסף אבו לילא ביצע ב-17 במרץ את פיגוע הירי והדקירה שבו נרצחו סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר ז"ל.

בנוסף לכך, אתמול חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, שרצח את אורי אנסבכר ז"ל ב-7 בפברואר 2019, ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו נגד ההריסה.

נציין כי למשפחת המחבל מהפיגוע בצומת אריאל ניתנה אפשרות להגיש השגה על ההחלטה להרוס את הבית עד ל-31 במרץ 2019. הצו שנחתם נגד המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל ייכנס לתוקף ב-28 במרץ 2019.