נר נשמה
נר נשמהthinkstock

פרופ' משה אדד, מגדולי הקרימינולוגים בישראל וחתן פרס ישראל לקרימינולוגיה לשנת תש"ע, הלך אתמול לעולמו בגיל 80. הלווייתו תתקיים היום בשעה 13:00 בבית העלמין החדש בחדרה.

בשנותיו האחרונות כיהן פרופ' אדד כראש אקדמי במכללה האקדמית צפת וכן כמרצה במרכז האקדמי פרס ברחובות בתחומים: פסיכולוגיה וקרימינולוגיה למשפטנים.

בנוסף היה חבר סגל אוניברסיטת בר-אילן. בשנת 2018 נקרא רחוב על שמו בחדרה.

בנימוקיה למתן פרס ישראל ציינה אז הועדה, כי פרופ' אדד הוא אחד מהקרימינולוגים החשובים בישראל, אשר משפיע על מחקר ותיאוריה בקרימינולוגיה בארץ וגם בקהילה הקרימינולוגית הבינלאומית.

"הכשרתו המדעית בלימודיו בפסיכולוגיה, ביולוגיה וכימיה בנוסף ללימודי הקרימינולוגיה תרמו לפיתוח המחקר באשר לקשר שבין התנהגות העבריינית לתסמינים פסיכו ביולוגיים שנובעים ממחלת נפש. מחקריו לגבי התופעה הקונטרוברסלית הקרויה "פסיכופתיה" והשיפוט המוסרי, תרמו לפיתוח הנוסחה לאבחנה של עבריינות על בסיס מאפייני אישיות ושיפוט מוסרי..".

"המחקרים העשירו את הידע על גורמי הפשיעה ותרמו להבנה של מאפיינים אישיותיים, הפרעות ומחלות נפש - כקרקע מכינה לעבריינות ולשיטות הטיפול בעבריינים ושיקומם. פרופ' אדד הקנה לתלמידים רבים את הבסיס להבנת ההתנהגות העבריינית ומניעת פשע. רבים מחברי הסגל באוניברסיטאות השונות בישראל, פרופסורים וחוקרים כאחד, היו תלמידיו והשפעתו נכרת על מחקריהם וכתביהם".