אלונה ברקת
אלונה ברקתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מועמדת מס' 3 ברשימת הימין החדש לכנסת, אלונה ברקת, התייחסה אחר הצהריים (שלישי) בנאום בוועידת התעשייה של ישראל המתקיימת בתל אביב למצב הכלכלי והחברתי בדרום הארץ.

בנאומה ציינה ברקת את חוסר השוויון הקיים בארץ בין גוש דן לשאר חלקי המדינה ואת יחסה של המדינה לדרום ולצפון, "רכבת ההזדמנויות לא הגיעה לדרום. מדינת ישראל ויתרה על הדרום - לא סופרים את התושבים, לא עושים כלום כדי לבטל את חוסר הצדק שזועק לשמיים".

ברקת המשיכה בנאומה וציינה, "על הדרום נחתו מעל 10,000 רקטות מאז 2001 ואני שואלת אתכם: אם כמות כזאת של רקטות הייתה נוחתת בתל אביב, האם הממשלה הייתה מכילה ומבליגה? כולנו ראינו בימים האחרונים מה אזעקה אחת בתל אביב ואחת נוספת בשרון עשו. באשקלון היו 500 כאלה בשנים האחרונות".

"תנאי מקדים לכניסה שלנו לממשלה יהיה שכל תושב באשקלון, באר שבע ואשדוד יקבל את הטבות המס המגיעות למתגוררים בקו עימות לפי חוק. את הכספים הללו גזלו ממאות אלפי תושבי הדרום כדי לחסוך על חשבונם מיליארד וחצי ש"ח בשנה. מדובר בגזלה נטו", ציינה ברקת.

לדבריה, "במדינת ישראל מחלקים משאבים לא לפי צרכים אלא לפי קבוצות אינטרסים. המקושרים, המקורבים, המחוברים – הם מקבלים כי הם יושבים במוקדי קבלת ההחלטות ודואגים לעצמם. לדרום אין נציגות בממשלה ולכן לא סופרים את הדרום. זו הסיבה שעליתי למגרש הפוליטי, כדי להיות נציגה של הדרום בכנסת ובממשלה".