יום הוקרה לרבש"צים וקב"טים בשילה הקדומה
יום הוקרה לרבש"צים וקב"טים בשילה הקדומהצילום: דובר צה"ל

הרבש"צים והקב״טים הפועלים בגזרת איו״ש והבקעה השתתפו ביום הוקרה לכבודם שנערך בשילה הקדומה בנוכחות מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת איו״ש תא״ל ערן ניב ומפקדי החטיבות המרחביות.

בצה''ל ביקשו להודות לרבש''צים על פועלם במהלך השנה, בשגרה ובאירועי חירום שבהם נדרשים הרבש"צים להיות כוח הגנה משמעותי בישובים המהווה מכפיל כוח לצה״ל ולארגוני הביטחון השונים הפועלים במרחב.

אלוף הפיקוד נדב פדן אמר כי ״השותפות נובעת מהיכולת לחבר בין המאמץ הצבאי למושא ההגנה. מקור הכוח של הרבש''צים נובע מההיכרות העמוקה שלהם עם הישובים בהם הם פועלים.

''תפקיד הרבש״ץ הוא תפקיד של שליחות המורכב מהרבה ויתורים וסיכונים של העוסקים במלאכה", הדגיש פדן. ''הביטחון של התושבים בגזרת פיקוד המרכז תלוי, בין היתר, באנשים שיושבים פה ועל כך אני רוצה להודות לכם".

קצין ההגמ״ר של פיקוד מרכז, סא״ל שמעון שטרית, אמר: ״הביטחון וההתיישבות הלכו תמיד יחד מקום המדינה. בחלוף שבעת העשורים ותמורות רבות, נראה שבגזרת פקמ''ז הדבר עדיין רלוונטי וייחודי.

''מאפייני השטח בו פרוסים היישובים בכל נקודה במרחביו היפים והשונים של הפיקוד, הקרבה לכפרים, מרחב תנועה גדול ומאתגר- כל אלו ועוד יוצרים הישענות רבה על כוח מגן אזרחי. הרבש״צים הם חוד החנית של ההגנה האזרחית והיום הזה הוא הערכה צנועה לעשייתם הרבה והחשובה״, הוסיף שטרית.