סמוטריץ: הצבא לא שואף לניצחוןמתוך השידור בפייסבוק

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אומר כי התגובה הישראלית לרצועת עזה חייבת להיות לא פרופורציונלית.

״ככה חיים במזרח התיכון. ביטחון למדינת ישראל יהיה, רק כשתהיה התיישבות בכל מקום", דברי סמוטריץ' בכנס הריבונות באוניברסיטת אריאל.

לגבריו יש התדרדרות משמעותית של השיח הפוליטי במערכת הבחירות הנוכחית. "מערכת הבחירות ירדה למקומות נמוכים ולא טובים. עברה מפוליטיקה של אידיאולוגיות, לפוליטיקה של אנשים. בכנסת יש היום שתי מפלגות אידיאולוגיות, מרצ ואיחוד הימין. הגיע הזמן להחזיר לשיח את הדעות והמהויות. שאנשים יחליטו להצביע לדרך ולא לבן אדם. לכן, בימים האחרונים התבטאתי בחריפות נגד העליהום על נתניהו, כמו גם על הירידה על בני גנץ בסוגיות אישיות", אמר סמוטריץ'.

הוא הוסיף כי "בעיניי האמירה המרכזית במערכת הבחירות, שביטחון למדינת ישראל יהיה, רק כשתהיה התיישבות בכל מקום. התיישבות ובטחון תמיד הלכו ביחד. כשהיו יישובים בגוש קטיף לא היו טילים אל חצי ממדינת ישראל. היו מרגמות אל גוש קטיף, אבל היישובים היו חגורת הביטחון של מדינת ישראל".

סמוטריץ' ציין כי "בקדנציה האחרונה התפתחה מעין תחרות בין המפלגות, מי תציע הצעות חוק משמעותיות יותר בנושא החלת הריבונות. אני מאמין שהחלת הריבונות קרבה והולכת. לצערנו לא הצלחנו להשלים את כל התכניות שלנו בקדנציה אחת. החלת הריבונות היא בעיני לא רק מהלך אידיאולוגי, אלא צורך אסטרטגי של הכרעה תודעתית של הסכסוך".

"בקדנציה האחרונה ההשפעה שלנו במדיניות חוץ וביטחון הייתה מינורית. בנט רוצה להיות שר בטחון, אני מפרגן לו, אבל הוא יגמור כמו ליברמן, כי בסוף מי שקובע זה נתניהו. ההשפעה של שר הביטחון היא בעיקר בהנעת תהליכי עומק שיובאו בסוף לידי ביטוי בהכנת תוכניות נועזות ויצירתיות יותר שיונחו כחלופות בפני הדרג המדיני. בדרך כלל הצבא מתנהל כסוס דוהר שאותו צריך לעצור, אבל בשנים האחרונות הצבא מרסן את הדרג המדיני. זה דבר ששר הביטחון בהחלט יכול להשפיע עליו, אבל בסוף אם נתניהו יחליט שהוא רוצה להמשיך במדיניות ההכלה שלו גם בנט לא ישנה את זה", הוסיף סמוטריץ'

לדבריו, "במזרח התיכון - אם אתה מגלה חולשה, הצד השני מזהה את זה. סינוואר ונסראללה רואים מולם מדיניות שהם יכולים להכות ולעקוץ. אני לא רוצה לרדת לרזולוציה של כמה בנייינים להוריד, אבל אם הם היו מבינים שהם ייתקלו בתגובה לא פרופרציונלית, הם היו חושבים מאה פעם לפני שהיו תוקפים".

"העולם יכבד אותנו אם נעמוד על שלנו בהחלת הריבונות, ובעמידה נחרצת על עקרונותינו. אני לא יודע להסביר את המהלכים של נתניהו בקדנציה האחרונה, אבל התחושה היא שכמדינאי הוא מנהיג דגול, באנגלית הוא מייצג את מדינת ישראל באומץ ובנחישות ומביא אותה להישגים אדירים. איך שהוא משהו עובד פחות טוב כשהוא בארץ ועובר למוד של עברית", דברי יו"ר האיחוד הלאומי.