מדבקה קטנה עושה את כל ההבדל
מדבקה קטנה עושה את כל ההבדלצילום: iStock

אחת מהבעיות הגדולות בעולם המודרני הם כמויות האוכל העצומות שנזרקות כל יום לפח. המצאה חדשה מנסה להפחית את כמויות הפירות שנזרקים ולשמור על הטריות שלהם כך שיוכלו לשרוד שבועיים יותר במקרר.

לתרבות השפע שבה אנו נמצאים יש גם מחירים. מחקרים מראים כי מדי שנה נזרקים ברחבי העולם קרוב ל1.5 מיליון טונות של אוכל לא מנוצל. הדבר נובע בעיקר מתכנון לקוי של כמויות האוכל שעתידות להיאכל, ומתרבות הצריכה המודרנית. חברת Stixfresh ממלזיה מנסה להיאבק בנתונים והמציאה מדבקה שלטענתם יכולה להאריך את חיי המדף של הפירות בעוד 14 ימים.

המדענים שמאחורי Stixfresh קיבלו השראה להמצאה מהטבע, והשתמשו בחומרים בהם הצמחים משתמשים על מנת להגן על עצמם מפני ריקבון בבחירת החומרים שאמורים להגן על הפרי. את המדבקה ניתן להדביק בכל מקום שרוצים על גבי הפרי, ולטענת החברה אפשר אפילו לאכול אותה ללא חשש. עם הזמן, החומרים המשמרים האצורים במדבקה משתחררים, ויוצרים שכבת הגנה העוטפת את הקליפה ומעכבת את ריקבון הפרי.

לדברי מנהל החברה, למרות שאי אפשר למנוע לחלוטין את תהליך הריקבון, מטרת החברה היא להאט אותו ככל שניתן על מנת למנוע בזבוז מיותר של פירות. בינתיים, המדבקה יעילה בעיקר על פירות מסוימים כגון תפוחים, אבוקדו ומנגו אך בהמשך החברה מתכננת להרחיב את הפעילות שלה גם לירקות ולפירות נוספים. לדברי החברה ההמצאה יכולה לחסוך אלפי דולרים למשק הביתי האמריקאי, שכבר לא יצטרך לזרוק כמויות גדולות כל כך של פירות מקולקלים.

לאחרונה, החברה קיבלה הכרה ציבורית כאשר היא זכתה בשלוש קטגוריות בתחרות העולמית להמצאות בנושא האכילה. בינתיים החברה פועלת בעיקר בארצות הברית, אבל מי יודע? אולי בזמן הקרוב ימכרו גם בארץ את המדבקות האדומות.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!