טיול בשפלת יהודה

הירוק בימים אלו ירוק מתמיד. 700 מ"מ גשם ירדו העונה בשפלת יהודה (כמעט פי שניים מהממוצע הרב שנתי) וזה נותן את אותותיו בירוק, בפריחה, בנופים המשגעים, בכרמי יין והזיתים, בזרימת המים והחיטה שעומדת עכשיו בקמה גם היא בירקותה בימים אלו.

ירוק ולא רחוק
ירוק ולא רחוקצילום:קובי פינקלר

זאת בטבע. אבל מה שיפה בטיול הפעם, הוא שמדובר בארבעה אנשים שונים, במרחב השפלה שקמו ועשו מעשה תיירותי כל אחד וטעמו, כל אחד וסיבתו.

כדי להכיר את האזור ואת האנשים בצורה היותר טובה, התחלנו בסיור אופניים בקיבוץ רבדים. אפילו קפה כשר למהדרין תקבלו בסופו של הסיור.

עידן אופן

קם לו אדם בשם עידן, בן קבוץ רבדים (מרוחק רק 40 דקות מתל אביב, באר שבע וירושלים, סמוך לגדרה) והחליט שיעשה את מה שהוא הכי אוהב וזה טיולים באופניים . 'עידן אופן' ( זה השם המסחרי) מציע לרוכבים מגוון מסלולים בנוף מרהיב של שדות ירוקים, מטעי פירות, טבע פראי ושרידי העיר הפלישתית עקרון.

הנוף משגע. שדות חיטה, חומוס והרבה עצי זית, מסלולי טיול ורכיבה ואפילו נחל ומעיין תמנה. פשוט היסטוריה וטבע חברו יחדיו.

עידן אופן
עידן אופןצילום:קובי פינקלר

אנחנו בתל עקרון, אחת מחמשת ערי הפלשתים שהיו כאן. העיר הזו נותרה בשלימותה.

ניתן לשכור במקום אופני שטח לכל הגילאים, כסאות אחוריים ונגררים מסוגים שונים לילדים ופעוטות וכן טיול לכל המשפחה ברכבי גולף.

בתום הרכיבה תוכלו לנוח עם ישיבה מהנה בבית הקפה המציע מגוון כריכים, סלטים, שקשוקות וקינוחי פירות המוכנים במקום. לפרטים נוספים והזמנות התקשרו ל 050-7481238

מורשת זכרון בגבעת תום ותומר

גבעת "תום ותומר" הינה אתר הנצחה ייחודי בארץ שהוקם לזכר חללי אסון המסוקים שארע ב- בכ"ח בשבט תשנ"ז.

גן זכרון
גן זכרוןצילום:קובי פינקלר

תזכורת.
סמוך לשעה שבע בערב התנגשו שני מסוקי יסעור מעל שאר-ישוב שבאצבע הגליל. 73 לוחמים ניספו. שמונה אנשי צוות-אוויר ו-65 חיילים וקצינים שהיו בדרכם ללבנון.
היה זה האסון הכבד ביותר בתולדות חיל-האוויר והמדינה כולה הוכתה בתדהמה. יום אבל לאומי הוכרז ביום שבו התקיימו ההלוויות. שניים מבין הנופלים היו שני בוגרי בי"ס צפית של המועצה האזורית יואב.

ושוב, וגם כאן, זהו מעשה של אדם אחד, יואב, בן קיבוץ נגבה שבנה גבעת זכרון לזכרם. אתר מדהים ביופיו. האתר בנוי על גבעה המשקיפה מזרחה על מרחבי השפלה עד הרי ירושלים. ליד גבעת הזיכרון נמצא עמוד חשמל המתנשא לגובה של כ- 40 מ', כולו צבוע כחול ותכלת (לכן הוא בולט למרחקים) ועליו מצויירות 73 יונים - כמספר הנספים באסון.

על הגבעה גן זיכרון שבו פינת התייחדות עם שני החברים תום ותומר בצל עצי אלה ומצדו השני של הגן מסלול שלאורכו סלעים מסותתים שעליהם חקוקים שמות כל הנופלים על פי שיוכם החיילי ויחידותיהם ותיאור תחביבו של כל אחד (כמעט). הפסיעה בנתיב זה מפעילה מוזיקת רקע המשרה אווירה מרגשת תוך כדי הצעידה לאורך השמות החקוקים בסלע. בכוונת המתכננים לנצל גם את מחצבת הכורכר שלצד הגבעה לנטיעות של קטעי צומח מהחלקים השונים של הארץ.

עכשיו בימי שלהי החורף פורחים במקום כלניות, רקפות וצמחי ארץ ישראל בשלל צבעים.


בדרך לשם או בחזרה כנסו לאזור התעשיה בקרית מלאכי לקיר-טיפוס שומר שבת.

קם לו יהודי, ניצן בנין, שאוהב לטפס ובנה במקום קיר טיפוס. אבל לא רק לטפס הוא אוהב גם שחמט הוא משחק וביחד יצא החיבור של שחמטיפוס.

אולם בולדר מקורה וממוזג בו הקירות וגם חלק מן התקרה מכוסים באחיזות טיפוס ועל רצפתם מזרוני נחיתה עבים. הפעילות בשחמטיפוס מתאימה לילדים החל מגיל 3 ומעלה כאשר ילדים עד גיל 10 מחוייבים בליווי מבוגר. כל נחיתה היא רכה לחלוטין בזכות מזרנים עבים ואיכותיים. ​ במקום פינות ישיבה, אינטרנט אלחוטי, בית קפה, מקלחות, שירותים וחנות ציוד עם מגוון מוצרים. 08-928-1090

שחמטיפוס
שחמטיפוסצילום:קובי פינקלר

והיכן אוכלים? בתחנת הדלק של יד בינימין מצאנו את פיצה יו יו הכשרה למהדרין.

יו יו
יו יוצילום:קובי פינקלר

למה יו יו? זה עוד מימי הבעלים הקודמים. עכשיו קם לו אדם אבשלום שהחליט לעשות מעשה ממאפה. זה לא רק פיצה. מגוון מאכלים, בצקים מכל העדות ( קחו את המאכל הגרוזיני שלו). בנוסף, מעדנים ומטעמים מהמטבח האיטלקי, ובכלל זה פיצות משובחות שאפשר בקלות להתמכר אליהן.

אין ספק שאת הפיצות של יו-יו חייבים לנסות, אך תוכלו לטעום באותה מידה גם את המאפים המיוחדים, הסלטים הטריים ושאר ההפתעות שבתפריט המגוון. נפלא. בימי שישי גם עוגות וחלות. 08-8690485