יועז הנדל
יועז הנדלצילום: דוברות

מועמד מפלגת כחול לבן, ד"ר יועז הנדל, האשים את הליכוד כי הפכה לתנועה מסואבת, שלקתה בשחיתות חריפה.

״מדברים ימין חזק, אבל בפועל מיישמים מדיניות של שלום עכשיו. מי שמדבר כמה הוא חזק ולא מבצע את מה שהוא מצהיר עליו, סובל מחוסר ביטחון עצמי".

את הדברים אמר הנדל במהלך פאנל הבחירות שהפיקו אגודת הסטודנטים באוניברסיטת אריאל ותנועת רגבים תחת הכותרת – "מעזה תחילה לאריאל תחילה", על רקע סוגיית החלת הריבונות ביהודה ושומרון לצד ההתחממות ברצועת עזה, הנמצאים בלב מערכת הבחירות.

"בניגוד למפלגות הימין, אנחנו מפוגגים את הערפל המדיני", טען הנדל. "לא רק הבית היהודי אומר שלא תהיה התנתקות שניה, אלא גם מפלגת כחול לבן. גם יעלון. גם המצע שלנו, שממצה את הקונצנזוס הישראלי, אומר את זה במפורש".

הנדל עקץ את הליכוד ומפלגות הימין, ואמר כי "צריך לבחון את האמירות של מפלגות הימין בראי המציאות והעובדות: כמה סנטימטרים סיפחה ממשלת הימין בשנים האחרונות? מה קרה כשירו טילים על תל אביב, פתאום כל אנשי הימין הפכו לשלום עכשיו?".

"לא תהיה הקפאת בניה בגושי התיישבות, יהיו חיים נורמליים מחוץ לגושים. מי שיושב על כסא ראש הממשלה צריך לדעת לתמרן. ראש הממשלה צריך להיות אדם ישר, ראש הממשלה של כולם ולא של חלקים מהעם".

חיזוק הריבונות צריך להתחיל עוד הרבה לפני יהודה ושומרון", הוסיף הנדל. "צריך לייצר שלטון של חוק וסדר שיוויוני לכולם. אני עוסק הרבה בסוגיית המשילות והטרור החקלאי, סוגיות שתנועת רגבים מציפה ופועלת בהם כבר שנים רבות.

״משילות היא לשאול איך מדי שנה יש לנו אלפי מבנים לא חוקיים חדשים בנגב ובגליל? איך יש טרור חקלאי. הדבר הכי חשוב במדינת ישראל זה לעשות יישור קו בעניין הזה, מול כל ציבור שרוצה להכריע בכח: זה נכון גם בפזורה הבדואית, גם במגזר החרדי וגם ביהודה ושומרון".