סמוטריץ' בנצרת עילית
סמוטריץ' בנצרת עיליתצילום: דוברות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) הגיע אתמול (שלישי) לסיור בנצרת עילית במהלכו נפגש עם נציגי כלל הקהילות הדתיות של העיר.

את הסיור בנצרת עילית הוביל מנחם גנדל, חבר מועצת העיר המשמש כנציג הציבור הדתי בעירייה במהלך המפגש שמע סמוטריץ' על הנעשה בעיר ושוחח עם נציגי הקהילות על הצרכים למען קידום העיר.

סמוטריץ' ציין בהתפעלות את האחדות הגדולה בין הקהילות והמגוון הרחב של הנוכחים בפגישה.

יפית מלכה, רכזת הקליטה של הגרעין התורני-ציוני דיברה על הקושי להביא כיום משפחות לעיר בעקבות קושי תדמיתי שיש לעיר. "לצערי אנשים נרתעים ברגע שהם שומעים אותנו אומרים את צמד המילים 'נצרת עילית' ומציעים להם לגור כאן" פתחה מלכה "כיום, לצערנו, התדמית של נצרת עילית קשה ואף שלילית בקרב מי שלא גר בעיר. אבל אנחנו, כמי שחיים בעיר, יודעים לומר שהתדמית הקיימת כלל לא משקפת את מצב העיר כיום. העיר פורחת והקהילות גדלות ומגובשות".

מלכה הוסיפה, "אנחנו מבקשים שמשרד ממשלתי כלשהו יקח עליו את האחריות בצורה מלאה על מנת להפוך את התדמית לחיובית ולהצגת העיר המקסימה שלנו ביופיה ובטוב העצום שבה".

הנוכחים הסכימו כי מאמצים גדולים צריכים להיות מופנים לעניין ויצאו בקריאה לזוגות ומשפחות המעוניינות לעבור דירה ומחפשות את מקומן להגיע ולבחון את האופציה של מעבר לנצרת עילית.

בסיום המפגש עם נציגי הקהילות נכנס סמוטריץ' למדרשת 'טוהר עילית' ושוחח עם בנות המדרשה ובנות נוספות שנכחו במקום כחלק מיום היכרות עם המדרשה לקראת שנה הבאה.