חייל תותחנים עם פגז
חייל תותחנים עם פגזדובר צה"ל

גדוד נוסף בתותחנים יהפוך לגדוד מעורב של לוחמים ולוחמות. מדובר בגדוד השלישי של החיל שבו משרתים יחד גברים ונשים.

עד היום, מתוך ארבעת גדודי מערך התותחנים, שני גדודים (דרקון 55, רשף 402) היו פתוחים לשירות של לוחמים ולוחמות יחד, ושני גדודים (נמר 405, קרן 411) נותרו נפרדים ללוחמים בלבד, וכעת מתברר שגם גדוד נמר 405 יפתח לשירות נשים.

גדוד נוסף בחיל התותחנים, "גדוד רעם 334" גם הוא מעורב, והוא שמפעיל את המערך הרקטי (Mrls) של החיל. הגדוד התפרסם לאחרונה כאשר בגזרתו בוצע הפיגוע הקשה בצומת אריאל בשומרון.

נציין כי חיל התותחנים מציין בגאווה את שילוב הלוחמות בחיל. עדויות מהשטח מספרות שרק לאחרונה בשיחה של מפקד בסיס האימונים של החיל מול חייליו הצעירים, ציין לשבח באופן מוחצן ומוגזם את הלוחמות בחטיבה.

על פי העדויות, חיילים רבים חשו מרמור על רקע העובדה שבשטח הדברים נראים אחרת לגמרי, ובמקרים רבים הלוחמים נאלצים לבצע פעולות יותר מן הלוחמות בגדודים, לסחוב משקלים גדולים יותר ולעבוד קשה יותר בעקבות שילוב הבנות בחיל, ובטח שלא הלוחמות הן המצטיינות. יצויין גם כי כעת הגדוד היחיד שנותר בחיל התותחנים כגדודו של לוחמים בלבד הוא "גדוד קרן 411".

בארגון אחים לנשק תקפו את המהלך: "שילוב נשים כלוחמות בצה"ל זו טעות קשה, אשר מחלישה את צה"ל ופוגעת בכשירותו המבצעית. לצערנו ארגונים קיצוניים מנסים לפגוע ברוחו של צה"ל, ובערך הניצחון וההכרעה בקרב ודוחפים את צה"ל למגמות שמחלישות את עוצמתו. לצערנו החל מהגיוס הקרוב, חיל התותחנים יהיה פחות מקצועי, ופחות כשיר לבצע את משימותיו במלחמה הבאה, שכעת נראת קרובה מאוד".

תגובת דובר צה״ל: ''לאור ביקוש גבוה לשירות נשים בתפקידי לוחמה בחיל התותחנים, גדוד 'נמר' של חטיבת האש ייפתח לשירות משותף בגיוס הקרוב''.