טל רוסו
טל רוסוצילום: פלאש 90

טל רוסו (העבודה) מתרגל לראיונות בתקשורת ובשיחה עם בן כספית ורוני בר און התייחס להיערכות לקראת סופ"ש מתוח ברצועת עזה. בהמשך התייחס להתאמתו של בני גנץ לראשות הממשלה ותקף את מירי רגב שכינתה אותו 'לא אפוי'.

"להערכתי לא יקרה הרבה. יקרה מה שקרה בשנה-שנתיים אחרונות. יש שם כבר 300 הרוגים ו-7,000 פצועים. יש כלים להתמודד עם זה אך בינתיים הם ממשיכים לקפוץ על הגדרות. ברור שלא יכול להיות שם שקט ואני לא בטוח שביבי רוצה יהיה שם שקט. נוכח לו לדבר ולהתכתש עם חמאס.

''אני עוקב אחרי עזה בצורה צמודה עם כל מיני אנשים שמכירים את המרחב והסיר לחץ של היום מבעבע. גם חמאס מצורע אזורית. האוכלוסייה במצוקה ובייאוש טוטאלי ולסיר לחץ יש דרך אחת להשתחרר - על הגדר או דרך טיל.

יש כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות וזה דרך פרויקטים הומניטאריים. אבל אין מדיניות. פעם מדברים עם חמאס פעם לא. פעם פותחים ופעם סוגרים. עושים הקלות ואז לא עושים הקלות".

כל מה שאנחנו מציעים כפתרון חמאס משמידים כי הם חיים על החרב.
"זה נכון ויש כמה אינטרסים שחמאס יפול. הוא לא יפול מעצמו וצריך לשים מישהו במקומו. כל מי שצועק בקבינט שיש למוטט את חמאס יודע שאין לזה היתכנות בכלל".

יצא כעת סקר 'חדשות 13' שקובע שיווין בין הליכוד לכחול לבן ופייגלין עם שבעה מנדטים.
"פייגלין זה אומנות של לומר לכל אחד את מה שהוא רוצה לשמוע".

על השאלות מי ניצח בסבב האחרון בעזה, 28% בטוחים שחמאס ניצח. 61% אומרים שמדיניות נתניהו מול עזה אינה נכונה ובכל זאת הוא בשיוויון עם כחול לבן.
"קשה לי להבין הרבה מאוד דברים אך נתניהו יודע לגעת בכל הנימים של אוהביו ולרדת לאשפתות של שונאיו. הלוואי והיה מנהל את המדינה כפי שהוא מנהל את הקמפיין".

אתם בינתיים יורים לעצמכם בנגמ"ש. זה חכם שיהיה מאבק תוך גושי?
"אנחנו רוצים שינוי במדינה ואומרים שכחול לבן זה ימין. אנחנו רוצים שהצד הימני של כחול לבן יקושש מנדטים מהימין. בני גנץ צריך להיות ראש הממשלה ואנחנו צריכים להיות מספיק חזקים כדי לייצר שינוי וקוראים לציבור לבחור לפי הלב".

מה אתה יכול לומר על התקיפה בסוריה?
"אני קודם כל שמח שחזרנו לעמימות בנוגע לתקיפות בסוריה. מדהים שיש פעילות מוצלחת בסוריה ויש כאלה שתוקפים את הפעולה בעזה. לא שמעתי בכל מערכת הבחירות מתקפה כזו נגד רמטכ"לים בצה"ל".

ברמה העקרונית אפשר למנוע מאיראן להתבסס במרחב הסורי?
"בשנתיים האחרונות עשו המון וגדעו הרבה מאוד יכולות. המנהרות ההתקפיות בצפון היא דוגמא אחת. אנחנו פוגעים בהתבססות של האיראנים בסוריה ובכל דבר של החיזבאללה שמתקרב לגדר. זו מדיניות נכונה וצריך לשמר אותה".

מירי רגב אמרה שגנץ לא אפוי. האם האיש כשיר להיות רה"מ?
"אתה לא תשמע מאיתנו מילה אחת רעה על גנץ. אף אחד לא נולד להיות ראש ממשלה כפי שאף אחד לא נולד רמטכ"ל. הוא כשיר וראוי. כשאתה נכנס לכיסא האחריות הכל אחרת. יש לו מערכת שלמה סביבו והוא זה שמקבל את ההחלטות – הוא יידע לעשות את זה".