ישי ריבו בדימונה
ישי ריבו בדימונהצילום: תרבות יהודית

לא היה מרגש ומשמח יותר מאשר לפתוח את אירועי פורים בהופעה מלאה של הזמר ישי ריבו שהתקיימה בליל פורים בהיכל התרבות דימונה. כל הכרטיסים אזלו למופע ואת היכל התרבות גדשו מאות תושבים מהעיר ומחוצה לה.

מעיין אליסף, מנהלת המחלקה לתרבות יהודית במתנ"ס, סיפרה: "שמחנו לראות את הקהל הגדול שהגיע למופע מקרוב ומרחוק, העיר דימונה על המפה והיא אבן שואבת לאירועי תרבות איכותית לכלל הנגב. נוסיף בעשיה מתוך אהבה ובאמונה".

מודיעין
מודיעיןצילום: תרבות יהודית

במוצאי שבת התקיים ערב בקשות ופיוטים בבית הכנסת "קול יהודה" במודיעין, עם תזמורת אנדלוסית ופייטנים. הערב הוקדש לזכר הרב מאיר אלעזר עטיה שנפטר שבוע קודם לכן.

האירוע כלל פיוטים משירת הבקשות לשבת זכור, וקטעים נוספים מהשירה והפיוט האנדלוסי. את הערב ליוו שישה נגנים והציבור שהשתתף נהנה עד מאוד.

חיפה
חיפהצילום: תרבות יהודית


לרגל סיום הבקשות, התקיים בחיפה ערב פיוטים מהגדולים בארץ בהשתתפות כ-30 פייטנים של מכון "פיוט לדורות" בראשות דוד מימון אוטמזגין, אשר למדו במשך זמן רב את "שיר ידידות", אוצר הפיוטים של יהדות מרוקו.

האירוע התקיים בישיבת ההסדר "אור וישועה" במעמד ראש הישיבה הרב אליהו רחמים זייני, והופק על ידי עיריית חיפה והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך.

מגידו
מגידוצילום: תרבות יהודית

בית העם של מושב מדרך עוז היה מלא מפה לפה בשעה שאירח את פרויקט "שלום שבת" עם האחים זוארץ, לראשונה במועצה האזורית מגידו.

לפני ההופעה העניקו ראש המועצה איציק חולבסקי ומנכ"ל המועצה אברהם אזולאי שי לרכז התרבות היהודית נתנאל כהן על זכייתו בפרס ההצטיינות המחוזי של האגף לתרבות יהודית בצפון.

צפת
צפתצילום: תרבות יהודית

מאות מנשות העיר צפת התכנסו למפגש שכולו שמחה והומור לחיזוק התא המשפחתי, ולימוד כיצד מכניסים את השמחה לבית ולמשפחה. הערב נפתח בשולחני שיח הכוללים קפה ומאפה ונחתם בהופעה מצחיקה עד דמעות של ''אחיות במה''.

ראשל''צ
ראשל''צצילום: תרבות יהודית

אירוע "כליזמר הזהב" התקיים בהיכל התרבות בראשון לציון, בהשתתפות מאות תושבים. האירוע החל בקונצרט כליזמר של "תזמורת הכליזמר הישראלית" בניצוחו של גרשון ליזרסון, והמשיך בהופעה מרכזית של יונתן רזאל ודוד ד'אור.

באירוע נכחו ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, מחזיקת תיק תרבות יהודית תורנית מיכל קלדרון וראש מינהל קהילה דפנה כרמי שקורי.

אירוע "כליזמר הזהב" הוא חלק משרשרת אירועים מגוונת ומרתקת בתחום התרבות היהודית בעיר, המתקיימת בהובלת המחלקה לתרבות יהודית תורנית בראשותו של איתי קרמר.