צביקי ולדר ז״ל
צביקי ולדר ז״לצילום: באדיבות המשפחה

מאות בני אדם השתתפו אמש (חמישי) בהלוויתו של צביקי ולדר, בנו של הסופר חיים ולדר, שהלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

צביקי בן ה-28 הותיר אחריו אלמנה צעירה וילדים. ההלוויה יצאה מביתו בבני ברק עד לבית העלמין סגולה בפתח תקווה, שם נטמן.

״בני בכורי, יקירי, אהובי, צביקי, אנחנו צריכים לענות תשובה לאנשים: איך קרה שהקב"ה לקח מישהו כמוך, אחרי 28 שנים וחצי?", ספד אביו בבכי. ההספדים המלאים פורסמו באתר ״כיכר השבת״.

"אנחנו חייבים תשובה לאלפים שהשם רפאל מאיר צבי בן ברכה בריינדל שגור בפיהם: לאן התפילות שלהם הלכו? אבל אחרי שנספר מה שנספר - כולם יבינו".

"אנחנו נספר עכשיו את הסיפור, שיסביר לכולם שהשאילה היא אחרת - איך הקב"ה נתן מתנה כמוך לעולם: הציבור נחשף לצביקי רק בשלוש השנים האחרונות, אבל האמת היא שהוא היה חולה כבר מגיל 7 - עד גיל 20; אמנם במחלה שלא מתים ממנה, אבל שקשה וכמעט בלתי נסבל לחיות איתה".

"אם 'הלל מחייב את העניים', מאיר צבי מזכה את החולים ואת אלו שקשה להם. מנהל החיידר והרבנים שלך שנמצאים כאן יכולים להעיד שהיו לך את כל הסיבות להתפנק, להתחמק, לא לעשות דבר עם עצמך, אבל צביקי, מעולם לא עשית לעצמך שום הנחות. למדת, היית אות וסמל, מעולם לא הוצאת דבר שקר מהפה. הכל ביושר ואמת".

"כשהיית בגיל 8", סיפר האב, "הלכת יום אחד ליד בית כנסת ואמרת לי 'אבא, תיכנס ותשים שם 2-3 שקלים'. שאלתי למה, וסיפרת שהילדים ענו לאחראי ב'תהילים' שלא קיבלתם שקית פטל, הוא נתן לכם, וזה לא היה נכון. 'אני מרגיש לא בסדר, אני ישלם לו מהחסכונות שלי'. זה היה צביקי".

יו"ר 'עזר מציון' הרב חנניה צ'ולק ספד "אנחנו לא יכולים לדעת כמה הייסורים שלו כיפרו עלינו ומנעו קטרוגים. הפטירה שלו היא קרבן לכולנו. אנחנו חייבים לו על זה הכרת הטוב; ללמוד תורה ולעשות מצוות לזכותו - זה מה שאנחנו יכולים להוסיף לו עכשיו".