ספר שלישי, סינגל חדש: היוצר והזמר היהודי עובדיה חממה משחרר סינגל נוסף מתוך פרויקט המדרשיר: מיזם שבועי של טקסטים ומוסיקה המפרש את פרשת השבוע מנקודת מבטו היצירתית.

בהשראת פרשות השבוע, כתב והלחין חממה רעיונות והגיגים אישיים, למעין שירי מדרש. מיזם רחב יריעה אותו הגה, יצר הקליט והפיק בארבע השנים האחרונות.

זה החל בזכות ריטואל של קריאה ולימוד עצמי של פרשת השבוע ומדרשיה במהלך השבת. "במוצאי השבת הלחנתי את הרעיון שהתחדש בי" גילה חממה, "ובמשך השבוע הקלטתי את היצירה באולפן".

ואכן, מדי שבוע הוא שקד על עיבוד הרעיונות וההגיגים מהפרשה והפך אותם לשירת נשמה יהודית, רוחנית, מתחדשת פועמת וחיה, בסגנונו הייחודי.

במרכז המדרשיר לפרשות תזריע מצורע שבד"כ נקראות יחד - "מי האיש? (ברית מילים) עומד עניין חטא לשון הרע והעונש על המידה המגונה: חז"ל מתייחסים לצרעת כאל עונש על חטא לשון הרע. מרן החפץ חיים קובע כי המרכל, המלעיז, המפריד, המקלל יורד כל כך נמוך מבחינה רוחנית, עד שהוא מושך ומביא על עצמו נגע הניּכר בגופו, צרעת, "צרה -רעה" שכזאת.

התורה תסביר מיד כי מהצרה הזאת, מהרעת המרֶאה הזאת, נרפאים בבידוד ובהפרדה מן המחנה - המפריד יופרד, מידה כנגד מידה.

"ברית המילה, שגם היא נידונה בפרשה" פירש חממה, "הופכת בעצם גם לברית של מילים. כולנו בקיאים מאוד בעניין מאכלות אסורים, ואפילו טבעי להיגעל מלהכניס לפה מאכל משוקץ כתולעת, אבל האם כולנו חסידים וזהירים בעורלת הדיבור בדברים היוצאים לנו מן הפה?!.."

חממה סיים באמירה אקטואלית עד מאוד: "הנה אנו ממש לפני הבחירות. שבענו עד מאד מהקמפיין השלילי. נותר רק לגלות מי האיש שיראה לנו טוב..."

לצד חממה, מבצעים את המדרשיר מיטב הזמרים מז'אנר המוסיקה היהודית המתחדשת. המדרשיר השבועי מפורסם בעמוד היו-טיוב והפייסבוק של חממה, "כדי להפיץ חידודים והארות מהתורה במנות קטנות, מעין כמוסת אור שבועית המפיצה ניחוח יהדות נעים".

מדרשיר בולט אחד מכל חומש מופץ כסינגל לאורך השנה, ובינתיים כבר הפך הפרויקט לפינה שבועית קבועה בכלי תקשורת שונים. לאחר חשיפת כל השירים מדי שבוע, מתכוון חממה, לאגד את כל התכנים לספר או אלבום שלם המלווה גם בציורים מקוריים של הציירת ליאורה רוזנמן לכל פרשה ופרשה.