נתניהו ונשיא ברזיל בולסונרו
נתניהו ונשיא ברזיל בולסונרוצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו המבקר בישראל יכריז על פתיחת נציגות דיפלומטית בבירת ישראל, אך כזו שתהיה כפופה לשגרירות בתל אביב שתישאר במקומה.

בכך מאמצת ברזיל את המסלול בו בחרו לפעול הונגריה והונדורס - הכרה בירושלים באמצעות פתיחת נציגות, אבל הותרת השגרירות והפעילות הדיפלומטית המרכזית בתל אביב.

במהלך היום קיימו (ראשון) נתניהו ובולסונארו פגישת עבודה מצומצמת וכן פגישה מורחבת בהשתתפות שרים משתי המדינות, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

במהלך היום גם נחתמו מספר הסכמים בין המדינות. ראש הממשלה אמר לאורחו, "אדוני הנשיא ידידי ז'איר בולסונארו. יאיר בעברית. זהו תענוג גדול בשבילי ובשם חברי לממשלה לקבל אותך ואת המשלחת שלך כאן בירושלים".

"אנחנו בפתח של עידן כביר ביחסים בינינו. ברזיל, שהיא אחת מהמעצמות הגדולות בעולם, וישראל שהיא מדינה עתיקה, אבל מעצמה טכנולוגית חדשה. אנחנו תמיד נזכור את התפקיד שברזיל מילאה בהחלטה על החלוקה באו"ם, ושל הנציג שלה אוסוולדו ארניה שהיה נשיא העצרת הכללית של האו״ם", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "אנחנו שמחים שאחרי שנים של יחסים קצת מהוססים אתה החלטת, החלטנו יחד, לפתוח עידן של שותפות ושיתוף פעולה בכל התחומים. מאז הביקור שלי, הראשון של ראש ממשלה בישראל בברזיל, אנחנו שלחנו שורה של מומחים, של משלחות ישראליות לברזיל בתחומים שונים, ואנחנו עומדים לחתום על שורה של הסכמים בעקבות המגעים הללו, וזו רק ההתחלה. אני רוצה שתדע שיש לך כאן עם שאוהב את ברזיל, ומדינה שרוצה שיתוף פעולה הדוק ביותר עם ברזיל תחת הנהגתך. תודה רבה לכם, וברוך בואך לירושלים".