אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם היום (ראשון) במפגש הפסגה של הליגה הערבית בתוניסיה ותקף את ישראל וארצות הברית.

"ישראל לא מסתפקת בגזל אדמות ומשאבים, אלא גם קיצצה בכספי המיסים שלנו בתירוץ שאנחנו משלמים אותו לשהידים ואסירים", אמר אבו מאזן על פי הדיווח בחדשות 13.

"מטרת ישראל, בסיוע ארצות הברית היא ללחוץ עלינו, אך אנחנו אומרים לישראל שאנחנו לא נוותר על בני עמינו, במיוחד לא על אלו שהקריבו קורבנות".

"אנחנו בפתח של ימים קשים", הוסיף אבו מאזן. "לאחר שישראל הרסה את ההסכמים וברחה מכל התחייבויותיה מאז אוסלו. היא ממשיכה במדיניותה להרוס את פתרון שתי המדינות באופן שגורם לנו לאבד את התקווה בתהליך השלום. אני מבהיר כי אנחנו לא נוכל לשאת את המצב הנוכחי לעוד זמן רב, ולכן במוקדם או מאוחר נאלץ לנקוט צעדים גורליים".

לקראת פרסום תוכנית השלום של טראמפ אמר אבו מאזן "המדיניות הישראלית לה עדים הפלסטינים נעשית בגיבוי אמריקני. ארצות הברית הורידה משולחן המשא ומתן את סוגיית ההתנחלויות וזכויות הפליטים, ולמעשה סתמה את הגולל על עיקרון שתי המדינות. לא נסכים לשום תוכנית שלא תכבד את יסודות השלום".

"ניסיונות ישראל לנרמל יחסיה עם מדינות ערב לא יצליח", טען יו"ר הרשות על ניסיונות ישראל להתקרב למדינות ערב. "אנחנו מזהירים אתכם מניסיונות ישראל לדחוף חלק ממדינות העולם להעביר את השגרירות שלהם לירושלים".