קול הסטודנטים
קול הסטודנטיםצילום: גל לירן, אגודת הסטודנטים בן גוריון

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית בשיתוף אגודות הסטודנטים, ערכה מדגם בחירות באמצעות חברת הסקרים פאנלס בקרב הסטודנטים בישראל.

על הסקר ענו למעלה מ-3,000 סטודנטים ממוסדות הלימוד בכל רחבי הארץ.

רשימת כחול-לבן בהנהגת בני גנץ ויאיר לפיד זוכה למירב הקולות בקרב הסטודנטים בישראל, עם 47 מנדטים. אחריה, מפלגת זהות של משה פייגלין, אשר על פי המדגם מקבלת גב משמעותי מן הצעירים בישראל - 17 מנדטים. מפלגת מרצ זוכה ל-15 מנדטים, העבודה עם 14 ואילו מפלגת הליכוד מקבלת מן הסטודנטים 13 מנדטים בלבד. מפלגות הימין - הן בהנהגת רפי פרץ והן בהנהגת שקד ובנט, מקבלות שבעה מנדטים כל אחת.

שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אמר "הסטודנטים בישראל מצביעים פעם אחר פעם כי הנושא הבהול בעיניהם לטיפול הוא המצב הכלכלי ויוקר המחייה במדינה. שכבת הצעירים הגדולה במדינה, משוועת לפיתרון, ואני דורש מהממשלה שתקום - בין אם תהיה זו ימין או שמאל, שתיקח את התחום תחת כנפיה ותשקיע את מירב המשאבים בכדי לייצר לנו הצעירים עתיד טוב יותר. אני מברך על ההשתתפות הפוליטית הענפה של הסטודנטים בישראל" .

מפלגות שמצאו עצמן מתחת לאחוז החסימה במדגם הסטודנטים הארצי, הינן יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן (2.8%), חדש-תעל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי (2.0%), ש"ס בראשות אריה דרעי (1.9%), גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס (1.1%), וכן 5% עודם מתלבטים לגבי הצבעתם בבחירות הקרובות.

כמו כן, סטודנטים נשאלו מהו הנושא החשוב ביותר עבורם בבחירות, בבואם להצביע. כמחצית מהסטודנטים הצביעו על הנושא החברתי כלכלי (יוקר המחייה) כנושא החשוב ביותר, ואילו הנושא המדיני-בטחוני, זוכה להצבעת 21% בקרב הסטודנטים. שאר הנושאים החשובים בעיני הסטודנטים בסדר יורד הינם מצב הדמוקרטיה הישראלית (14%), דת ומדינה (12%), אחר (4%).