כרם שלום: פעילים חוסמים את המעבר

פעילי עוצמה יהודית באיחוד מפלגות הימין חסמו הבוקר (שני) את מעבר כרם שלום לתנועת משאיות שמעבירות סחורה מישראל לעזה.

לדברי הפעילים, במהלך הפעילות ניסה אחד מנהגי המשאיות לתקוף את החוסמים באמצעות חפץ קהה. הנהג טען כי הפעילים בתגובה הכו אותו במוטות.

מועמד איחוד מפלגות הימין, איתמר בן גביר, אמר כי "פתיחת מעבר כרם שלום היא אות קלון לממשלת ישראל. בכנסת הבאה נדרוש: אם לא תהיה שגרת חיים בעוטף עזה - גם בעזה לא תהיה שגרת חיים".

בתגובה לאירוע במהלכו נהג ניסה לפגוע באמצעות ברזל בפעיל עוצמה יהודית מסר בן גביר, "מדובר באירוע חמור, הנהג התעצבן שנחסם ויצא לפגוע בפעילים. אנו דורשים למצות איתו את הדין".

מהמשטרה נמסר, "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות מחאה במעבר כרם שלום תוך חשד לתגרה במקום ציבורי. שוטרים הגיעו למקום ועיכבו שלושה חשודים במעורבות באירוע".

בתוך כך הודיע הבוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים על יישום צעד נוסף במסגרת ההבנות לרגיעה בדרום, הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים.

בהודעת מתפ"ש נאמר כי צעד זה "הינו חלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת".

"מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון", נמסר עוד.