יין
ייןצילום: ISTOCK

אלפי הולנדים הסתערו בימים האחרונים על מדפי רשת המרכולים ההולנדית HEMA כדי לרכוש את בקבוקי היין של ''יקב אפרת''.

הסיבה: פעילת BDS בהולנד קראה ברשתות החברתיות להחרים את היין לאחר שסברה שהוא מיוצר ביישב אפרת מעבר לקו הירוק. פעילת ה-BDS לא ידעה ש''יקב אפרת'' מוקדם בצרעה.

בעקבות קריאתה של פעילת ה-BDS החלו פרו ישראלים להציף את הרשת בקריאות תמיכה והמונים ביקשו לרכוש את היין.

עו"ד גדעון ואן דר סלויס, יועץ עסקי, אזרח הולנדי אוהד ישראל, אמר לערוץ 7 כי ניסיונות החרם השיגו את המטרה ההפוכה, "רשת HEMA היא רשת ענקית עם 525 חנויות בהולנד. זו רשת שהוקמה לפני השואה על ידי יהודים ולכן מקפידה למכור גם מוצרים כשרים כמו מצות ויין. אני שמח שברוח ימי הפורים התקיים כאן 'ונהפוכו'.

''היא ניסתה לעשות שיימינג ואנחנו לקחנו את זה הפוך על הפוך ועודדנו את ההולנדים לקנות את היין. זה כבר הפך לבדיחה אחת גדולה. מי שקנה את היין אלה לאו דווקא מהקהילה הקטנה של היהודים בהולנד אלא הולנדים מכל המדינה. פעילת ה- BDS לא הבינה שההולנדים לא אוהבים שמישהו אומר להם לא לקנות משהו ובעיקר לא אוהבים שקוראים לחרם על ישראל".

עו"ד ואן דר סלויס מקווה שרשת המרכולים תספיק לחדש את מלאי היין הכשר לקראת חג הפסח, "יש עכשיו מחסור אדיר של יין וכבר דיברו עם השגרירות הישראלית איך אפשר להטיס בקבוקי יין מישראל להולנד. אגב פעילת ה- BDS טוענת כעת שהיא לא ידעה שהיין מיוצר בצרעה ושאולי הענבים גדלו מעבר לקו הירוק".