חיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת עפרהדובר צה"ל

שופטת בית המשפט העליון ענת ברון הוציאה היום (שני) צו ארעי המעכב את הריסת ביתו של המחבל צאלח ברגותי שביצע יחד עם אחיו את פיגוע הירי סמוך ליישוב עופרה, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד ושבעה אזרחים נפצעו.

הצו מעכב את הריסת הבית עד לדיון בעתירה לבג''ץ שהגישו בני משפחת המחבל בסיוע המוקד להגנת הפרט.

מוקדם יותר היום הוציאה השופטת ברון צו ארעי המונע את הריסת ביתו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד. הצו הוצא בעקבות עתירת בני משפחתו של המחבל ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, שרצח באכזריות את אורי אנסבכר ביער הסמוך לעין יעל.

החלטתה של השופטת מקפיאה את יישום צווי ההריסה שנחתמו על ידי אלוף פיקוד המרכז. נציין עם זאת כי הליך הקפאת צווי הריסה לבתי משפחות מחבלים עד לקיום דיון בעתירה הוא הליך שגרתי המבוצע בכל פעם שמוגשת עתירה נגד צו שכזה.

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, תקף: ''שופטי בג''ץ מנותקים מהעם. רק אתמול פסקה השופטת ענת ברון נגד ההרס של בית רוצח אורי אנסבכר ושוב אותה שופטת מקפיאה עוד הרס בית מחבל. בכל מדינה מתוקנת ביתם היה נחרב מזמן והיו מגורשים. רק במדינת ישראל סניף מרצ ממוקם בבית משפט העליון והם דואגים לזכויות המחבלים ולא לזכויות אזרחי ישראל''.

סמוטריץ' תוקף: "אטימות מוסרית וביטחונית"

ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו״ר האיחוד הלאומי ובכיר איחוד מפלגות הימין, אמר כי ״בית המשפט העליון שוב גילה היום אטימות מוסרית וביטחונית. גילה את הניתוק העמוק שלו מהחברה הישראלית ומדרישת הביטחון הכל כך טריוויאלית שלה. מי שיוצא מכאן כדי לרצוח יהודים צריך לדעת שביתו יהרס בו במקום".

"לא זו בלבד, כל מי שמסייע, מלין, מסיע, עוזר אחר כך בתהליך הבריחה צריך לדעת שהבית שלו יהרס ומשפחתו תגורש, בלי בג"ץ ובלי בצלם. כי המחויבות שלנו לביטחונם של אזרחי ישראל עולה בהרבה על המוסריות המעוותת של בית המשפט העליון".

לדברי סמוטריץ', ''אנחנו מחויבים לטפל בעוול ובעיוות המוסרי הזועק הזה לשמים בכל כוחנו בעזרת ה' מיד אחרי הבחירות. אנחנו נשנה את זה, אנחנו נחזיר את סדרי העדיפויות, את המוסר הצודק והנכון למדינת ישראל, לאזרחי ישראל, כדי לשמור על הביטחון שלנו".