"תהליכים ציבוריים קורים כתוצאה מחשיבה אסטרטגית"
"תהליכים ציבוריים קורים כתוצאה מחשיבה אסטרטגית"צילום: iStock

מכון 'תורת המדינה', בשיתוף מכללת ליפשיץ, הכריז על פתיחת סדנה שמטרתה לקחת אקטיביסטים דתיים "ולפתח דור חדש של מנהיגים אסטרטגים במדינת ישראל".

הסדנה נקראת 'ללמד בני יהודה קסת' ובין האנשים שיעבירו אותה אפשר למצוא את יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', איש ערוץ 7, בשבע וידיעות אחרונות שלמה פיוטרקובסקי ואת ראש המחלקה המשפטית ב'פורום קהלת' ד"ר אביעד בקשי.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר הרב יאיר קרטמן, ממארגני הסדנה, כי מטרתם היא "לקחת כותבים שיונקים מתורת ישראל ומערכיה ולהכשיר אותם להיות חלק מהשיח התרבותי במדינת ישראל. אנו רוצים לדרבן אותם ולתת להם כלים להיות שותפים לעיצוב השיח התרבותי במדינת ישראל, בעצם לקחת את הרעיונות שיש בתורה ו'לטרנספר' אותם לאמריה תרבותית רלוונטית".

כחלק ממטרות הסדנה, הרב קרטמן מבקש "לחשוף את אותם כותבים לחשיבה אסטרטגית שמשמעותה היא היכולת לחולל שינויים במדינת ישראל ובאסטרטגיה הציבורית שלה, לייצר מפגשי השראה וחשיבה עם אנשים שפועלים בגזרה האסטרטגית הציבורית", ואף, "לפתח מוטיבציה ולהסביר איך התהליכים האלה עובדים.

הרב קרטמן הוסיף, "אני ממליץ על הסדנה לאנשים שהתרבות הבסיסית שלהם היא תורנית ושהם מבינים את החשיבות של יצירת שיח ואת החשיבות של תרגום תורה לאמירה תרבותית. אנשים שמבינים שתהליכים ציבוריים קורים כתוצאה מחשיבה אסטרטגית".