מקלחונים
מקלחוניםצילום: יח"צ

במגזיני עיצוב מהשנים האחרונות, חדר הרחצה הביתי נראה כמו ספא איכותי בבית מלון:

ראשי גשם ממטירים מפלים מרשימים מתקרה גבוהה אל תא מקלחון מעוצב זוגי ורחב, והמרחב שסביבו יכול לאכלס לפחות דירת סטודנט תל אביבית אחת. בפועל, על אף המגמה של השנים האחרונות ליצור מרחב חווייתי ומפנק במקלחת, הרי שדירות רבות (בוודאי הישנות שבהן) מוגבלות מבחינת המקום הקיים בחדר האמבטיה. וזו צרת רבים של ממש.

מקלחוני זכוכית הם אומנם הפתרון הטוב ביותר לחדרי רחצה קטנים, אולם גם כאן המבחר גדול, וחשוב לבחור נכון הן את הדגם והן את שאר עיצוב החדר והפריטים סביבו כדי ליצור תחושה של חדר מקלחת רחב יותר על אף המרחב המוגבל. החנות בעלת אולם התצוגה הגדול בישראל: כוכב המקלחונים מעניקה לכם להלן טיפים חשובים ורלוונטיים למציאת הדגם הרצוי לכם.

בחירת המקלחון המתאים

קודם כל, התאימו את סוג המקלחון לנתוני החדר ולגודלו.

לא תמיד מקלחון חזית יתאים דווקא

אולי מקלחון חזית נראה לכם מרשים במיוחד, אבל אם המקום צר מאוד והחדר בנוי באופן שבו מקלחון פינתי יאפשר מעבר נוח יותר במרחב – זוהי הבחירה הנכונה עבורכם. גם אם הולכים על מקלחונים פינתיים, אפשר לגוון ולבחור במקלחון "רזה" יותר שגם מספק מראה אלגנטי ופחות רבוע כמו מקלחון קטום או עגול.

שנית, חשבו על צורת הדלתות המתאימה:

מקובל לחלק מקלחוני זכוכית לבעלי דלתות הזזה (דלתות הזזות לצדדים על גבי ציר או מסילה מעליהן או מתחתן) ולמקלחוני כנף (כלומר, דלת הנעה החוצה ופנימה כשצדה מחובר לציר).

מסתמן בתור פתרון אידיאלי - מקלחון הרמוניקה הנקרא גם מקלחון מתקפל:

במקלחון זה, למעשה, יש שתי דלתות הנפתחות בצורה הדומה לכלי ההרמוניקה, האקורדיון – כלומר, שהדלת מתקפלת ואז ניתנת להצמדה לקירות, ומאפשרת מעבר חופשי לגמרי, נטול מגבלות. הפתרון של מקלחון הרמוניקה נחשב למאוד נוח במקרה של חללים קטנים והוא גם מאפשר ניצול מקסימלי של השטח כיוון שהוא מודולרי ומתקפל.

לא בטוחים במה לבחור?

זו העת לבחור חנות מקלחונים במרכז הארץ, למשל, שמציעה שירות איכותי, כולל ייעוץ אישי מאיש מקצוע שיסייע לכם בקבלת ההחלטה הנכונה.

גם העיצוב חשוב!

בחרתם את הדגם המתאים, אבל בכך עוד לא תמו כל החלטותיכם עבורו:

חנות מקלחונים איכותית לא רק תציע לכם מגוון רחב של דגמי מקלחונים מובחרים, אלא גם תיתן לכם מבחר אפשרויות בחירה לעיצוב הדגם הנבחר. למשל, בבחירת עיצוב הזכוכית ממנה הוא מורכב.

עיצוב הזכוכית ומה מתאים למקלחון קטן?

מגוון האפשרויות עבור מקלחוני זכוכית כולל זכוכית שקופה לגמרי, ואף אקסטרה קליר, וסוגים שונים של זכוכית חלבית או בעלת דוגמא מטשטשת, כמו גם אפשרויות לשילוב (לדוגמא, בציור פס חלבי אחד או יותר על גבי זכוכית שקופה). כמובן, עבור חדר מקלחת קטן שקיפות מירבית היא הפתרון הטוב ביותר, כיוון שהיא אינה חוסמת במראה אטום את המרחב, ויוצרת אשליה של חדר רחב יותר.

המקלחון הוא העיקר אך לא חזות הכל

פרט לבחירת המקלחון, יש עוד שלל אפשרויות כיצד ליצור אשליית מרחב בחדר רחצה צר או קטן, וממה להימנע כדי לא להעמיס עליו יותר מדי. למשל, מראה גדולה תיצור הרגשת מרחב, ואילו אריחים מקושקשים עם דוגמאות יקטינו את המרחב. העדיפו פחות פריטים, ועיצוב נקי ומינימליסטי יותר (למשל בחירה באסלה מרחפת / תלויה).

התאמה מוחלטת לצרכי הצרכן

חנות מקצועית תספק ללקוחותיה שירות של הרכבת מקלחון לפי מידה רצויה – "טיילור מייד". שירות ההתקנה הוא חלק מהותי ביותר בתהליך. מתקין לא מקצועי עלול להרוס את כל מה שעמלתם עליו רבות – כולל פגיעה בחדר האמבטיה עצמו – אריחים, ריצוף, צנרת מחד ופגיעה במוצר החדש שזה עתה רכשתם המקלחון עצמו. היזהרו. על התקנה ידרשו מכם מחיר נפרד נוסף שיכול לנוע בין 300 שקלים ל-800 שקלים לערך – תלוי במפרט ההתקנה. במידה שצריך פירוק של מקלחון ישן והתקנת חדש – הרי שהמחיר יהיה גובה יותר להתקנה. ישנם בתי עסק אשר מספקים ללקוח עסקת חבילה הכוללת התקנה ויש כאלו בהם ההתקנה היא נפרדת לחלוטין ואינה נכללת בהצעת המחיר אפילו.

עובי הזכוכית

זכוכית המלקחון היא זכוכית מחוסמת – העבה יותר הינה בעובי של 8 מ"מ והעבה פחות בעובי של 6 מ"מ. זכוכית עבה יותר נחשבת לבטיחותית יותר ואף יקרה יותר. בדרך כלל בחדרי אמבט קטנים סביר להניח כי ה-6 מ"מ יככב יותר בשל המראה הקליל ויכולת התזוזה המהירה בשעת קיפול הדלתות (משקל מעט קל יותר) – במקרה של התקנת מקלחון הרמוניקה מתקפל למשל.

והמחירים...

ובכן השוק החופשי בישראל מאפשר תחרות רבה הכוללת יצרנים מקומיים וייבוא של מוצרים בעלי איכויות שונות. טווח המחירים יכול לנוע מ-500 שקלים לסוגים לא ממתוגים באיכות לא גבוהה (ואפילו ירודה), כ-1000 עד 1500 שקלים למקלחונים באיכות בינונית, וכ-2000 שקלים ומעלה למקלחוני איכות של ממש כמו חמת למשל. עד כאן כלל לא התייחסנו לעולם שלם של אביזרים לאמבטיה. אלו מהווים תחום בפני עצמו. מוטות פינוק, ארונות אמבטיה, מראות, שרפרפים, סבוניות, כיורים, ידיות, חלקי פרזול ועוד ועוד – על אלו ננסה לעמוד בהתייחסות נפרדת של כוכב המקלחונים ראשון לציון לתחום הזה.