דניאל רוזנברג
דניאל רוזנברגצילום: דובר צה"ל

עשרות צעירים חרדים יתגייסו ביום חמישי הקרוב לפלוגה החרדית בחטיבת הצנחנים, פלוגת חץ.

את המתגייסים החדשים תלווה במהלך השירות מנהלת החרדים הצבאית, הגוף אשר אמון על שירות החרדים בצה"ל.

ראש הלשכה של המנהלת, סמל דניאל רוזנברג, הוא בעצמו חייל חרדי אשר התחיל את שירותו הצבאי בפלוגת ח"ץ, במחזור הראשון בו נפתחה הפלוגה - נובמבר 2016. "גדלתי בירושלים, התחנכתי במסגרת חרדית. עברתי מספר ישיבות עד שהגעתי לבסוף לכפר הנוער זוהרים, מסגרת עבור נוער חרדי נושר, בו שילבנו לימודים לצד עבודה חקלאית".

רוזנברג מספר: "במהלך התקופה בכפר הנוער עברתי שינוי עצמי מאוד משמעותי. מנער שלא מעניין אותו העתיד שלו, החלטתי לקחתי את העתיד שלי ברצינות. במסגרת החלטה זו, ידעתי שאני רוצה לשרת ביחידה קרבית מובחרת. בתהליך עמוק ופנימי שעברתי בעמותת 'אחריי באמונה' ידעתי שזה מה שאני צריך".

באותה תקופה, לאור הצלחת הפלוגה החרדית 'תומר' בחטיבת גבעתי, נפתחה היחידה החרדית הלוחמת הרביעית במסלולי הלוחמה החרדיים, פלוגת חץ. "אחי הגדול שירת בפלוגת תומר כמש"ק ת"ש, ודאג לחיילים רבים ואף זכה להיות מצטיין מח"ט. מהשירות הצבאי שלו הבנתי שאני רוצה גם לשרת בפלוגה חרדית", מעיד רוזנברג.

''שמעתי על הפתיחה של פלוגת ח"ץ וישר הלכתי ללשכת הגיוס בירושלים, דיברתי עם ראש תחום החרדים בלשכה והבעתי את הרצון שלי לשרת בפלוגה". לאחר הגיוס, החל סמל רוזנברג את דרכו בפלוגה: "היינו פלוגה חדשה לגמרי, אתה עדיין לא יודע מהי האופי של היחידה, מהו הרף שאנו מציבים. אבל כן הבנו שהציפיות מאיתנו גדולות, והיה לנו חשוב להוכיח את עצמנו.

"הפלוגה התגלתה בהמשך כפלוגה מדהימה, היינו מקצועיים מאוד עם מוטיבציה גבוהה, וכשזה הגיע לשטח הוכחנו את עצמנו מעל ומעבר, באופן מעורר השראה. המסגרת הדתית הייתה מעולה, קיבלתי כל מה שאני צריך כחייל חרדי - שלוש תפילות ביום, שיעורי תורה ועוד. אני וחבר אפילו הספקנו לסיים מסכת תוך כדי השירות".

כיום משרת רוזנברג כראש הלשכה במנהלת החרדים הצבאית, בראשה עומד סא'"ל תלם חזן שגם הוא התחיל את דרכו בחטיבת הצנחנים ושירת בתפקיד האחרון כסגן מפקד החטיבה.

על תפקידו הנוכחי רוזנברג אומר בגאווה: "כמי שגדל במסלולי שירות החרדים בצה"ל, היה לי חשוב למנף את הפרויקט החשוב הזה. הייתי אמור לצאת ללימודים בשנת מעו"ף לה זכאים חיילים חרדים, אך החלטתי לוותר על כך כדי להתמיין לתפקיד החדש כראש הלשכה במנהלת החרדים הצבאית, כששמעתי שהסמח"ט סוכם לתפקיד ראש מנהלת החרדים הצבאית והוא מחפש את האיש המתאים לא היססתי לרגע והתמודדתי.

''היום אני מביא את מה שרכשתי בפלוגה לתפקיד הנוכחי. להיות לוחם זה באופי. אני נלחם לטובת החיילים החרדים כראש לשכה ומשתתף במאמץ יחד עם כל העשייה החשובה של המנהלת".