פולין
פוליןצילום: אייסטוק

מראות מתקופה אפלה בהיסטוריה: כמרים וחברי ארגון נוצרי-קתולי בפולין, הנקרא "אס.אמ.אס מגן עדן" קיימו טקס פומבי שבו העלו באש ספרים וסמלים של דתות אחרות שמהווים לטענתם "חילול הקודש".

בטקס נכחו גם ילדים רבים שמתפללים בכנסייה, ותמונות שעלו לדף הפייסבוק של הארגון הראו את הכמרים והילדים עומדים ליד ערימת הספרים שעולה באש.

בין הספרים שנשרפו היו כמה מוכרים במיוחד, כמו סדרת "הארי פוטר" של ג'יי קיי רולינג, סדרת הספרים "דמדומים" של הסופרת סטפני מאייר, וסמלי דתות אחרות כמיו סמלים בודהיסטים, סמלים של שבטים אפריקאיים, פילים תאילנדיים ועוד.

הכמרים טענו כי הספרים הכוללים מעשי כישוף מהווים חילול הקודש ועלולים להוות סכנה לנפשם של הילדים. הם גם צוטטו פסוק מתוך הברית החדשה שטוען "שרפו את תמונות האלוהים שלהם. אל תחמדו את הזהב והכסף שעליהם, ואל תקחו אותם אליכם או שהם יהפכו למלכודת שלכם". לטענתם המשפט הזה מורה להם למעשה לשרוף את הספרים ואת סמלי הדתות האחרות.

המעשה הזה, של שריפת ספרים, עורר סערה בפולין והזכיר לרבים כמובן את שריפת הספרים של יהודים לאורך ההיסטוריה, ואת המשפט של המשורר הגרמני יהודי היינריך היינה שאמר כי "במקום בו שורפים ספרים, ישרפו גם בני אדם".

רבים גם טענו שאסור כי במאה ה-21 ישרפו ספרים, במראות שמזכירים את תקופת השואה, ואחד המגיבים גם טען "עדיין לא שמעתי על אף אדם שרצח, אנס או גנב בשם הארי פוטר, אבל בשם התנ"ך כן. אלו חדשות רעות מאוד לפולין".