עו"ד תהילה כהן ואילנה מסורבת הגט
עו"ד תהילה כהן ואילנה מסורבת הגטצילום: ארגון יד לאישה

לפני כ-3 שנים ואחרי יותר מעשור בו היו נשואים, הגישה אילנה תביעת גירושין בעקבות נישואין מלאי סבל, בעוד הבעל מצידו טען לשלום בית. על אף שנאותה לתת לנישואים הזדמנות שניה, כעבור שנה נוספת נאלצה אילנה לעזוב את הבית.

לפני כעשרה חודשים ניתן פסק דין לחיוב ש' בגט, אך הבעל עמד בסירובו, והסכים להתגרש רק אם תוותר האישה על חלקה ברכושם המשותף. בעקבות כך הטיל עליו בית הדין סנקציות שונות, אך ללא הועיל.

אילנה מיוצגת ע"י עו"ד וטוענת רבנית תהילה כהן, מארגון יד לאישה מבית אור תורה סטון, ארגון המומחה בסיוע לעגונות ומסורבות גט. במהלך הדרך הבינה תהילה שנקודת התורפה של ש' היא מקום העבודה שלו וביקשה לממש את החוק שמאפשר להגביל את זכותו להיות מועסק בעבודה ציבורית, בגוף המבוקר ע"י המדינה.

בעקבות בקשתה של תהילה, החליט בית הדין בירושלים בראשותו של הדיין הרב אוריאל לביא, לממש את צו הגבלה לפי חוק בתי הדין הרבניים, והורה לחברת 'אגד' לפטרו תוך 30 ימים, ואכן לפני כשלושה שבועות הוא פוטר.

לאחר שלא הגיע לדיון בבית הדין הרבני בירושלים הוצא נגד ש' צו מעצר. לאחר מעקב עיקש של חוקר פרטי רז חקירות-אייל סברו, שהופעל ע"י ארגון יד לאישה, הוא אותר ובעזרת משטרת ירושלים הוא נתפס והושם במעצר. אתמול בצהריים הובא ש' לבית הדין כשהוא אזוק ומלווה בשוטרים, ובמהלך הדיון הסכים ש' לתת גט לאשתו.

אילנה הנרגשת אמרה לאחר קבלת הגט: "אין לי מילים כדי לתאר את ההתרגשות שלי. השתחררתי בזכות יד לאישה והיום אני אישה חופשיה. אם לא היה לי את הליווי הזה אני לא יודעת אם הייתי משוחררת. הצלתן אותי מהחיים שהיו לי, ובזכותכן אני יוצאת מכאן עם אמונה שהקב"ה יהיה איתי. מכאן אני אומרת לכל הנשים העגונות ומסורבות הגט שמחכות לגט שלהם, תפנו לכאן, כי זו העזרה הכי גדולה שאתן יכולות לקבל".

פנינה עומר, מנכ"לית ארגון יד לאישה אמרה לאחר קבלת הגט: "זהו רגע מרגש מאוד. החשיבה היצירתית והבלתי נלאית של עו"ד טו"ר תהילה כהן ושיתוף הפעולה של בית הדין עם בקשתנו להטלת צווי הגבלה, הם שהביאו את אילנה אל החופש. שוב אנחנו נוכחות כי עמידה איתנה של בית הדין לצד מסורבות גט, נושאת פרי. תודה לבית הדין בראשות הרב לביא. את חג החירות שעומד בפתח אילנה תחגוג כאישה חופשיה".

עו"ד וטוענת רבנית תהילה כהן שמייצגת את אילנה אמרה: "אילנה אישה מרשימה, שאחרי מסכת האלימות שחוותה היא זוכה עכשיו לחייה מחדש. אנו מאחלות לה ולבנה חיים מאושרים וטובים".