אורלי לוי אבקסיס
אורלי לוי אבקסיסצילום: מארק ישראל סלם

יו"ר ''גשר'', אורלי לוי אבקסיס, טוענת כי על אף שמפלגתה לא מתרוממת בסקרים, היא זו שתכריע מי יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל.

"גשר תכריע מי תרכיב את הממשלה הבאה - אני יודעת את זה, המצביעים יודעים את זה, והמפלגות הגדולות יודעות את זה - וחוששות מזה", אמר לוי אבקסיס בכנס הבחירות של ג'רוזלם פוסט ומעריב.

''אנחנו פוליטיקאים אחרים. גשר משחקת את המשחק אחרת. זה בגלל שאנחנו לפני שנגיע למו"מ נבוא ללא משוא פנים, אנחנו לא בכיס של אף אחד. לא ימין ולא שמאל", הבהירה.

לוי אבקסיס סיפרה על המגעים עם בני גנץ שלא צלחו בסופו של דבר. ''הגעתי לשיחות האלה, שהם יזמו, מתוך בגרות פוליטית גדולה מאוד, כשהיה שחקן פוליטי חדש. ישבתי לראות אם יש משהו במכנה המשותף. מבחינת מיקום, זאת לא היתה בעיה. מיד הציעו לי את המקום השני. כשרציתי להגיע לעומק הדברים, ולקדם תוכניות עבודה, איפה הנושאים החברתיים בפועל, זה היה קצת מוזר.

"הוא שואף להיות ראש ממשלה ולא עובר את היועצים שלו. כשבנאדם לא יודע לא רק לא לעמוד במילתו, יושב איתי שלוש וחצי שעות בזמן שהחבר'ה שלו מנהלים מו"מ מתחת לאף שלי עם יאיר לפיד. תהליך ההדחה קובע בצורה חד משמעית שאני לא יכולה להתחבר למפלגה שקיימת במערכת בחירות, ואפילו לא להתארגנות של מספר מפלגות, והבנאדם משקר אותי במשך שעות בארבע עיניים''.

לדבריה, בני גנץ ''נפל במבחן האמינות שלי. גם מבחן האמינות של נתניהו לא מי יודע מה. אני אנהל עם שניהם מו"מ ולהשיג את המקסימום".