"רגע מטלטל ומרגש שאי אפשר להסביר"

ראש ישיבת הכותל מבית איגוד ישיבות ההסדר הרב ברוך וידר מספר בראיון לערוץ 7 על הרגע בו שמע אתמול (רביעי) על השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל, מנעדרי קרב סולטן יעקוב, לקבר ישראל.

"זה רגע מטלטל ומרגש שאי אפשר להסביר אותו למי שלא בתוך העניינים", מציין הרב וידר, "אנחנו 37 שנים הולכים עם ההרגשה של הנעדרים. חברינו שנהרגו אנחנו הולכים לאזכרות שלהם ביום הקרב, יום כ' בסיוון. אבל יש מחברינו גם שהם נעדרים, שלא יודעים מה קרה אתם".

הרב וידר מספר על היכרותו האישית עם זכריה באומל, "יחד לחמנו, יחד שירתנו, יחד היינו בסיני בקורס מפקדי טנקים, באותה מחלקה, באותו חדר. יחד תיקנו בלילות את הטנקים, הוא תמיד היה נחלץ ראשון, רוח התנדבות גדולה שלא כל אחד עומד בה".

"זכריה בחור צעיר, שמח, נמרץ שתמיד שש לעזור. כולנו יודעים את המאמץ שאביו עשה כדי ללקט כל פירור של מידע ונסע בשביל זה בעולם, ולחשוב הזה שנלך ללוויה שלו", הוסיף הרב וידר.

על הרגשות המעורבים לשמע הבשורה אומר הרב וידר, "אנחנו כואבים, בוכים, שמחים, בדיוק מה שהרגשתי באותו לילה כשיצאתי מהקרב הזה שקיבלתי את החיים שלי במתנה מריבונו של עולם ומאידך ביכיתי את חברי הנופלים. הנעדרים. מה שהתגלה היום הוא עוצמתו של צבא הגנה לישראל ושל מדינת ישראל. להיות חלק מעם שלא מפקיר אף גופה של חייל. אני משוכנע שכך הוא נוהג גם בשאר הנעדרים".