שולי מועלם רפאלי
שולי מועלם רפאליצילום: דוברות הכנסת

בית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה פסק השבוע כי ספקית האינטרנט אקספון מחויבת בתשלום פיצויים בסך עשרת אלפים שקלים ללקוח תושב רחלים שבשומרון, בגין הפלייה במתן שירות.

הפסיקה נתנה בעקבות חקיקה שהובילה ח"כ שולי מועלם רפאלי (הימין החדש) האוסרת על הפליית לקוחות המתגוררים ביהודה ושומרון.

לפני מספר חודשים פנה אביעד רייך לחברה בבקשה להתחבר דרכה לרשת האינטרנט. אקספון שלחה טכנאי מטעם חברת בזק להתקנת התשתית, אולם נתב שהיה אמור להיות מסופק על ידי שליח מטעמה לא הגיע ורייך אסף את המוצר בעצמו ממרכז שירות שבמרכז הארץ.

"כשהגעתי הביתה חיברתי את הנתב וניסיתי להתחבר לאינטרנט אבל לא הצלחתי, לכן פניתי שוב וביקשתי להזמין טכנאי", אמר רייך. "נציגת השירות אמרה לי שאקספון לא מספקת שירות ביהודה ושומרון, אבל הם מוכנים לבוא לקראתי ולשלם החזר הוצאות בסך 250 ש''ח לטכנאי פרטי. בפועל זה עלה לי יותר מאלף ש''ח משום שהיה צורך בהחלפת תשתית – אבל עדיין לא היה לי לאינטרנט.

''טכנאי בזק שבדק את הנתב אמר לי שהנתב אינו תקין ויש להחליפו. פניתי שוב לאקספון וקבעו לי תאריך להגעת השליח שיביא נתב חדש, המתנתי לאותו המועד שסוכם אולם השליח לא הגיע. התקשרתי שוב לחברה ונציגת שירות אמרה לי שרחלים מוגדר אצלם כאזור ללא הפצה, אבל הם יתנו לי התרעה של 24 שעות כאשר יזדמן להם לשלוח אלי שליח. לא היתה לי ברירה אחרת אלא להסכים, אבל מאז ועד היום לא הגיע אלי שליח", סיפר רייך.

רייך ופסק הדין
רייך ופסק הדיןצילום: ללא קרדיט

בעקבות פסיקת בית המשפט, ח"כ מועלם רפאלי (הימין החדש) קראה לתושבי יהודה ושומרון שהופלו בקבלת שירות רק משום שהם גרים ביהודה ושומרון, לממש את זכותם ולתבוע את החברה שמתייחסת אליהם בחוסר שוויון.

"אי אפשר להסכים למציאות בה חברות מתייחסות לתושבי יהודה ושומרון כאל לקוחות סוג ב'. סביר להניח שפסק הדין יעודד שינוי במדיניות שירות הלקוחות בקרב חברות שטרם עשו זאת", אמרה מועלם.

אביעד רייך מסר לערוץ 7, "אני מודה באופן אישי לחברת הכנסת שולי מועלם שפעלה לכך שחברות יפסיקו להפלות באופן שוטף את תושבי הפריפריה ויו"ש. מדובר בתיקון חוק שהוא חשוב ביותר והינו בשורה של ממש עבורנו כתושבים. לתבוע בבית משפט זה לא פשוט ודורש השקעה, אבל חשוב מאוד שנדע לעמוד על זכויותינו. אני מעודד כל אחד שסבל מאפליה על רקע מקום מגורים ללכת ולתבוע את החברות הללו עד שהתופעה המכוערת הזו תיפסק".