משה כחלון
משה כחלוןצילום: עודד קרני

שר האוצר ויו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, נאם הערב (מוצאי שבת) בכנס לסיכום קמפיין בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות 1,500 תומכים.

כחלון טען כי בשלושת השבועות האחרונים הציבור החל להבין מה עשתה מפלגת כולנו בממשלה היוצאת. ''כל הערכים החברתיים שגדלנו עליהם בסכנה. קצבאות הנכים בסכנה. וכבר מתכננים להפיל את זה. באילת רוצים לבטל את הפטור המע"מ. מעונות יום, צהרונים המחיר למשתכן, הכל בסכנה. מה מפריע להם שיש אלפי זוגות מאושרים?".

לדבריו, ''אלה בחירות גורליות ואני לא מכיר הכרעה מדינית קרובה. השלום לא בפתח. הבחירות האלה הן לא הטלפון של גנץ והצוללות של ביבי. תקשיבו טוב, הבחירות האלה הן על הלב והנשמה על החברה הישראלית. בבחירות האלה, תישאל השאלה אם אפשר להרכיב ממשלה בלי חמלה, בלי ערכים ורגישות.

כחלון הזהיר ממפלגת זהות של פייגלין: ''מדינת ישראל הולכת לממשלה של אכזריות חברתית וכלכלית. אדם שמוכן לומר שהוא הולך לבטל את הקצבאות לנכים, אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אני מודיע כאן ועכשיו, יש לי מחויבות לציבור והדרך ואם חס וחלילה, פייגלין יהיה שר האוצר, כולנו לא תהיה בממשלה הזו.

''אתה נכנס לממשלה, יש לך התחייבות קואליציונית ואז אתה חייב להצביע ואני אומר עכשיו, דקה לפני ההצבעה אני אקטע את היד כדי שלא אוכל להצביע. הבחירות האלה הוכרעו, המחנה הלאומי ימני ירכיב את הממשלה הבאה. תארו לעצמכם ממשלה כזו בלעדינו''.