דניאלה וייס
דניאלה וייסצילום: יוני קמפינסקי

דניאלה וייס מודאגת מאפשרות אמיתית של עליית השמאל לשלטון ובראיון לערוץ 7 היא מאשרת כי הניסיונות לקיים הערב עצרת בכיכר רבין כמו בפעם הקודמת נכשלו.

"הגשנו בקשה לעיריית תל אביב, כי צריך להוציא את הימין לרחובות. קיבלנו אישור אבל נתניהו לא מעוניין. הוא חושש, וכך גם מפלגות הימין שטוענות שבעצרת הקודמת הוא שתה להם את הקולות. אני חושבת שהגענו לנקודה שאתה יכול להמריא מאפס לגובה רב ואני מקווה שזה עוד יקרה יש עוד כמה שעות. אני בהחלט מודאגת מאפשרות שחלילה השמאל יעלה לשלטון וכולי תקווה שבשעות הקרובות תהיה התעוררות", מסבירה וייס.

לדבריה למרות הביקורת היא תצביע לנתניהו, "אני חוששת מגנץ וזו הסיבה שאני מצביעה לנתניהו כי אם יהיה לו טיפ טיפה יותר כוח יש סיכוי שריבלין יתן לו את השרביט. דווקא בגלל החשש הזה אני אצביע לנתניהו למרות שהוא כל כך מקשה על התפתחות ההתיישבות ביו"ש. אבל כשאני מעמידה זה מול זה ימין מול שמאל, נתניהו מול גנץ שמדבר על גרוש של עשרות אלפים אז ודאי שאצביע לנתניהו".

וייס טוענת כי ההצהרה של נתניהו על כך שיחיל את הריבונות על ההתנחלויות ביו"ש היא אקט שווקי בלבד, "יש כיום חצי מליון מתיישבים ביו"ש שיושבים על 300 אלף דונם לפי הקו הכחול. זה אומר שהחלת הריבונות על 300 אלף דונם מתוך 6 מליון דונם זו החלת ריבונות רק על חמישה אחוז משטח שליטת ישראל. יש כאן נתינת אור ירוק לרשות הפלשתינית להמשיך ולהשתלט על 95 אחוז מהשטח. המילה ריבונות אולי מפתה אבל החלת ריבונות חלקית היא סוג של גימיק בחירות בלבד".