ידידיה וסיוון רהב מאיר בהשקת ספרם
ידידיה וסיוון רהב מאיר בהשקת ספרםצילום: יח"צ

בימים אלה יצא לאור הספר "סולם יעקב", מאת ידידיה מאיר וסיון רהב-מאיר, בהוצאת "ידיעות ספרים".

בספר מאות סיפורים קצרים בשלל תחומים: זוגיות, חינוך ילדים, שבתות וחגים, עצות והנהגות, התמודדות עם משברים ועוד. ה"מדריך" כולו נכתב לאור דמותו של הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל. הספר מוצע כעת במחיר השקה מיוחד. הנה רק כמה טעימות, מהפרק על חג הפסח:

פעם חזר הרב ממכירת החמץ בערב פסח, וברחוב הראשי של רמת השרון, רחוב סוקולוב, היו פקקים שעיכבו אותו. שאר הנהגים בפקק צפרו ורטנו על האיחור, אבל הרב הסתכל על העומס בחיוך, ואמר: "עם ישראל קדושים. עסוקים בהכנות לפסח".

בליל הסדר הרב היה שר: "ממצרים גאלתנו, ומבית עבדים פדיתנו",ּ ולפעמים היה מוסיף גם את המילים: "מבית סטלין פדיתנו", על יציאת מצרים הפרטית שלו מרוסיה. וכך היה אומר: "מי שיש לו סיפור אישי על נס פרטי שנעשה עימו, שניצל מצרה ומצוקה, מן הראוי שיספר אותו לבני ביתו בליל הסדר, כי זה הזמן לספר סיפורי השגחה פרטית המגדילים את האמונה".

עוד אמר הרב: "חשוב לזכור שיציאת מצרים היא לא רק שחרור פיזי. העובדה שיוצאים ממצרים לטריטוריה אחרת – זו לא גאולה. מתי אנחנו הופכים לעם? כשנאמר עלינו: שמע ישראל, הים הזה נהיית לעם. את זה משה רבנו אמר לעם ישראל במתן תורה. אם יוצאים ממצרים ונשארים עם ככל העמים, זו לא הגאולה. לא מספיק מטבע, נציג באו"ם ושטח, גאולה זה להיות לו לעם".

מבצע לגולשי ערוץ 7, לחצו כאן להזמנת הספר במחיר מיוחד. (קוד קופון: 1000)