מעולם לא הצליחה מ.ס אשדוד לנצח את הפועל רעננה - בכל המסגרות. שלוש פעמים נפגשו השתיים העונה, פעם אחת בגביע הטוטו ופעמיים בליגה, ובשלושת המשחקים הללו נפרדו השתיים בתיקו.

דווקא הערב (ראשון), כשהיא עם הגב אל הקיר וכשהיא חייבת נקודות בכדי להשאיר לעצמה סיכוי לא רע לשרוד בליגת העל למרות שהיא מחזיקה במאזן הגרוע ביותר בליגת העל, הצליחה אשדוד לעשות היסטוריה כשהפכה פיגור לניצחון גדול.

האשדודים שצברו בסך הכל 6 נקודות חוץ העונה, הפכו פיגור משער מרהיב של אביחי ידין בדקה ה-36 לניצחון בזכות צמד שערים של לא אחר מאשר דין דוד.

החלוץ הצעיר שרק במחזור שעבר הרשית את שערו השני העונה, שוב מול קריית שמונה, שוב אחרי 3 הפסדים רצופים, נכנס כמחליף במחצית השניה ובתוך 10 שניות איזן את התוצאה. לא עברו 4 דקות ודוד כבש שוב - שוב שער ניצחון יקר, כזה שיכול להשאיר את אשדוד בליגת העל עונה נוספת, בניגוד גמור לכל הציפיות.

אשדוד קוטעת את רצף הניצחונות הביתיים של רעננה שעמד על שישה ומונעת ממנה לקבוע שיא מועדון חדש בליגת העל ושיא נקודות כמארחת כשהיא עם 23 נקודות, כמו לפני ארבע שנים. רעננה עדיין לא הבטיחה את מקומה גם בעונה הבאה בליגה הבכירה כשאשדוד עוד יכולה לתפוס את מקומה.

עם הניצחון הערב עושה אשדוד חיים קשים לבית"ר ירושלים, כשזו נמצאת כעת במרחק 3 נקודות בלבד מירידת ליגה, כשבקופה נותרו רק עוד 12 נקודות. האם בית"ר תרד ליגה? מחר, יממה לפני הבחירות, תהיה בית"ר חייבת לנצח את הפועל ת"א. הפסד עשוי לגרום לה לצרות קשות במיוחד.