ריבלין במהלך הביקור
ריבלין במהלך הביקורצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום (שני) בשירות בתי הסוהר, בבית הסוהר "עופר", כדי לחזק את ידי הסוהרים ומפקדי הארגון על עמידתם הנחושה מול תוקפנות האסירים הביטחוניים בתקופה האחרונה על רקע הצבת מיסוך סלולארי במספר מתקני כליאה.

גונדר אשר וקנין, ממלא מקום נציב בתי הסוהר, יחד עם סגל הפיקוד הבכיר וסגל פיקוד בית סוהר עופר קיבלו את הנשיא לסיור במתקן, לתצוגה מבצעית של לוחמי יחידות העלית של שב"ס ולשיחה עם סגל סוהרים המשרתים בבתי סוהר ביטחוניים מכל רחבי הארץ.

גונדר וקנין סקר בפני הנשיא את היערכות הארגון בתקופה האחרונה בדגש מול האסירים הביטחוניים ומול הכוונות שלהם לשביתת רעב המונית בבתי הכלא. הוצגה בפני הנשיא תצוגה מבצעית של פעילות לוחמי יחידת ההשתלטות המטכ"לית של שב"ס – 'מצדה' ותצוגת תכלית של שיטות פעולה והתמודדות אל מול אירועי הפרות סדר ע"י לוחמי יחידת ההתערבות והליוויים ׳נחשון׳.

נשיא המדינה נפגש במהלך הביקור עם סגל בית הסוהר, ונציגים מבתי סוהר ביטחוניים נוספים וביניהם כלאי שגיא שילואן, קצין משמרת בבית סוהר קציעות שחייו ניצלו לאחר שאסיר ביטחוני דקר אותו בצווארו לפני כשבועיים במהלך פינוי אגף בכלא. הנשיא שמע מהסוהרות והסוהרים על הדילמות וההתמודדויות המאפיינות עבודה מול מחבלים בשגרה ובחירום.

ריבלין אמר במהלך הביקור, "הגעתי לכאן כדי לחזק אתכם אנשי שירות בתי הסוהר, על העמידה המרשימה שלכם. אני מצדיע לכם. המונח 'סוהרים' עשוי להטעות. אתם לוחמים אמיצים המוצבים בקו החזית לצידם של אנשי כוחות הביטחון. אתם ולא חומות הכלא, מהווים את חומת המגן שלנו. הטרור בבתי הסוהר מצטרף לניסיונות של ארגון חמאס לפגוע בישראל באמצעות ירי רקטות ועפיפוני תבערה. כתמיד, מדינת ישראל לא תיתן לטרור להכתיב את סדר יומה ותיאבק בו עד חורמה".

גונדר אשר וקנין, מ"מ נציב בתי הסוהר אמר במהלך הביקור, "שירות בתי הסוהר עומד בחזית הלחימה בטרור. שב"ס הוא ארגון מקצועי, ערכי ונחוש וסוהריו מיומנים להילחם בפשיעה ובטרור בתוך ומתוך בתי הסוהר ללא פשרות. שב״ס פועל למימוש ריבונותו ושליטתו בבית הסוהר תוך נחישות ודבקות במטרה וכל ניסיון פגיעה באנשי סגל יטופל באופן מיידי וביד קשה. סגל הסוהרים והלוחמים בשב"ס ערוך להתמודד מול מגוון איומים בשגרה כמו גם במצבי חירום ופועלים במתח שבין איום על שלומם וביטחונם לבין הדרישה למלא את תפקידם במקצועיות בהנחיית הדרג המדיני. סוהרי הביטחון הם אלה שעומדים בחזית ובאים במגע יומיומי עם האסירים ואני גאה בכל הסוהרים והסוהרות על עבודתם המקצועית, המאומצת והנחושה, כמו גם על אורך הנשימה והעמידה האיתנה בפני האתגרים מולם אנחנו ניצבים בתקופה מתוחה זו".