קצה מבצעי מנצח
קצה מבצעי מנצחצילום: דובר צה"ל

קצינים ומפקדים המשרתים באוגדת יהודה ושומרון השתתפו בהשתלמות ״הקצה המבצעי״ שהורכבה מאימונים ותרגולות מרוכזים.

בשבוע אחד תרגלו כ-150 קצינים, כלל מפקדי המחלקות והצוותים של הכוחות אשר נמצאים בתעסוקה מבצעית באיו''ש – מהמ"מ הכי דרומי בחטיבה מרחבית ״יהודה״ עד המפק"ץ הכי צפוני בגזרת ״מנשה״.

ההשתלמות התקיימה בהובלת יחידת הלוחמה בטרור של צה״ל ובוצעה במתקן אדם, כשהמטרה היא אחת: לתרגל את המ״מים להתמודדות עם אתגרי המחבל הבודד, תגובה מהירה לאירועי חיכוך וקבלת החלטות נכונה.

כך יוכלו הקצינים להעביר את התכנים לכלל הלוחמים המוצבים בנקודות הקצה, בצמתים, בטרמפיאדות ובעמדות השונות ולהגיע לכל החיילים הפרוסים מחברון ועד מבוא דותן.

ההשתלמות כללה תרגולים פיזיים, מטווחי ירי לאחר מאמץ, קרב מגע ולימודי תוכן בכיתה סגורה. אחד ממפקדי הצוותים שלקחו חלק בהשתלמות, סיפר "באחד התרגילים אני וקצין נוסף רצנו 500 מטרים, לאחר מכן מדריכי הלוט״ר הובילו אותנו לתוך המטווח עם עיניים עצומות, שם נדרשנו להכניס מחסנית בעודנו לא רואים.

"לאחר מכן הורו לנו לפתוח את עיניים לחמש שניות ולזהות על איזו מטרה יש תמונה של אדם חשוד המחזיק בסכין, היכן יש תמונה של אזרח ולקבל החלטה מהירה איך לנהל את האירוע. הקרבה האזרחית והחיכוך התמידי מחייב חדות, ערנות ויכולת לזהות את האויב במהירות ולפעול מולו בצורה מדויקת", תיאר.

סמח''ט שומרון, סא''ל אליק מימרן, אמר כי "הקצינים הצעירים תרגלו והתאמנו בהשתלמות ויצאו עם כלים להגנה מיטבית. מטרת ההשתלמות היא להעביר תכנים מקצועיים שיעזרו למפקדים לתרגל את פקודיהם ובכך לשפר את המוכנות של הלוחם בקצה המבצעי, שיכריע כל איום, גם אם יופתע.

"לאורך השנה האחרונה היו אירועים רבים בהם הלוחמים בקצה היו צריכים להתמודד ולהכריע את האיומים וברוב האירועים אכן הכריעו. מכאן שהמטרה ברורה- לוודא שבכל מקום ובכל זמן ישנו קצה מבצעי שהוא חד, חזק ומדויק", הסביר.

צילום: דובר צה"ל