מצלמה נסתרת
מצלמה נסתרתצילום: אייסטוק

פעילים של מפלגת הליכוד התקינו 1,300 מצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי, מחשש לזיופים בבחירות לכנסת ה-21.

ועדת הבחירות המרכזית הנחתה כי מותר להשתמש במצלמות אלו רק במקרה חריג, שבו עולה חשד לזיוף, ולא באופן קבוע.

בליכוד נתנו לפעילים דפי הסבר לתוכנית שכינו "זוהר המידות", שבהם נכתב כי "מכיוון שבמערכות הבחירות האחרונות זוהו על ידי מספר פעילים דפוסי פעולה שאינם תקינים במגזר הערבי, שפגעו במהותה של הדמוקרטיה ובטוהר הבחירות, החלטנו למקסם את הנציגות של מפלגות המחנה הלאומי בקלפיות לטובת שמירה על טוהר הבחירות".

"בבחירות שנערכו ב-17 למרץ 2015 פעלו 1,100 חברי ועדות קלפי ב-958 קלפיות שבמגזר הערבי כנציגיהם של מפלגות הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו כדי למנוע ולתעד ניסיונות (והצלחות) לפגוע בטוהר הבחירות לכנסת ה-20. בסופו של יום נספרו במטה המרכזי של המבצע 712 דיווחים בהם 348 עדויות על זיופים וניסיונות זיופים שנבלמו על ידי הנציגים בקלפיות. העדויות מורכבות מעבירות על טוהר הבחירות שבוצעו על ידי אזרחים ופעילי מפלגות בשטח ועד ניסיונות שנבלמו על ידי הפעילים שנשלחו לקלפיות", נכתב בנוסף.

יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה פנה בתלונה דחופה לוועדת הבחירות המרכזית וטען כי מדובר ב"מהלך בלתי חוקי שנועד להפחיד את ציבור הבוחרים ולהרתיע אותם מלהצביע ולממש את זכותם הבסיסית".

מרע"ם-בל"ד נמסר: "לא נכנע לניסיונות ההפחדה והדה-לגיטימציה, אנחנו נשב בכנסת הבאה ונייצג את הציבור שלנו גם אם הליכוד והימין לא רוצים אותנו שם. אנחנו שואבים את הלגיטימציה שלנו מציבור הבוחרים שלנו ולא מנתניהו".

6,333,279 בעלי זכות הבחירה ייצאו היום לממש את זכותם הדמוקרטית בבחירות לכנסת ה-21 ב-10,720 הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ. ביישובים הקטנים, שבהם מתגוררים פחות מ-350 תושבים, שעות ההצבעה יימשכו מ-8:00 ועד ל-20:00.