תא"ל במיל' גיורא ענבר
תא"ל במיל' גיורא ענברצילום: Ben Kelmer/FLASH90

בעקבות תוצאות הבחירות, גיורא ענבר, מח"ט גבעתי לשעבר ואחד ממובילי הקמפיין 'בלי איחוד- הקול אבוד', סיפר לחברי תכנית הקבינט ב-103FM על דעותיו הנחרצות בנוגע לעתיד המדינה.

איך המצב רוח?
"על הפנים. שמעתי את שמות השרים שנבחרו, יכול להיות מצב רוח טוב מזה?"

כך בחר העם.
"הרבה אומרים עכשיו שזה רצון העם, אני כנראה לא מתחבר עם רצון העם. מה לעשות. רצון העם הוא שראש הממשלה שלו יהיה עבריין? אני לא מתחבר לזה ואי אפשר לבוא אליי בטענות שהמצב רוח שלי לא משהו. הייתה בי אופטימיות אמיתית בהקמת כחול לבן כי הבנתי שהשלטון במדינת ישראל ייגזר לפי קולות המרכז. אני חושב שזה יקרה אם נהיה סבלנים ולא נתייאש. תבוסתנות וייאוש זה לחלשים. יש לי גם המון מחשבות על עצמי ועל העם הזה שאני משרת אותו כל כך הרבה שנים. אני תוהה איך כל כך הרבה אנשים מוכנים לבחור בראש ממשלה שיש לו בגדול פג תוקף עם עננה משפטית. אני לא יכול לקבל את זה ולא יכול לחיות עם זה בצורה שקטה. אני עדיין חושב שלשלטון החוק יש חשיבות עליונה אצל רוב אזרחי ישראל".

אנשים חושבים שהמצב טוב. שהם טסים לחו"ל כמה פעמים בשנה.
"המצב הביטחוני לא טוב. הוא זמני. גם המצב הכלכלי טוב לי ולך אך למרבית מצביעי נתניהו זה לא המצב. בממשלה החדשה אנחנו נותנים כעת לגיטימציה ל-20% שלא משתתפים בשוק העבודה. איך אפשר לקרוא לזה כלכלה טובה? אנחנו בימי רומא?"

מה כחול לבן צריכים לעשות? יש שתי גישות, ללכת לאופוזיציה ולהילחם או לא להצטרף לקואליציה ולהוציא את הקיצוניים?
"הליכוד וכחול לבן זה ממש מפתה וזה נראה נכון. אני קונה את העסקה אם היא כוללת את הליכוד ללא ביבי. נחכה שנה ואולי נעשה את זה ללא ביבי אחרי שהוא יתפנה לעיסוקיו המשפטיים או כדי לרצות את עונשו".

הוא יישאר עד פסק דין חלוט, הוא לא יקום וילך עד שהחוק לא יחייב אותו לכך.
"זה נכון שאתם מכירים אותו טוב יותר מתוקף עיסוקכם אך גם אדם חכם בשם עו"ד וינרוט ז"ל המליץ לו בעבר שבמקום ללכת לכלא, שיפרוש מחיינו הפוליטיים וילך לדרכו".