גשם
גשםצילום: iStock

החורף שעבר עלינו הרעיף עלינו גשמי ברכה והרווה את הארץ. למראה תמונות הזרימה בנחלים והעלייה האדירה במפלס הכנרת שמח לבם של רבים.

מנכ"ל ישיבת הכותל מוטי ג'רבי אומר לערוץ 7 כי אנשים ביקשו לאסוף את עם ישראל כדי להודות לה' על הגשמים המרובים: "אנשים צדיקים פנו אלינו כדי לארגן את עצרת ההודיה שתחל בתפילת מנחה וערבית ביום ראשון ברחבת הכותל ולאחריה תתקיים הרקדה באולם ישיבת הכותל".

לדבריו אחרי שנות בצורת כשבאה שנה גשומה וברוכה ראוי להודות להקב"ה: "כולם מתפללים לשפע מהשמיים ואם קיבלנו את זה צריכים להודות לטוב. כולם רואים את מפלס הכנרת שעולה ובחול המועד עם ישראל בוודאי יסתובב בנחלים וירגיש את הזרימות צריך להגיד תודה".

איציק גולן ממארגני התפילה מצטט את את דבריו של הרב אלישע וישליצקי ז"ל בשנת תשע"ב לאחר חורף גשום ומוצלח: "אחרי שנה ברוכת גשמים כמה תפילות, צעקות עצרות קרענו את השמים שירד לנו גשם וכמה עצרות של הכרת טובה על השפע שיש וניתן השנה. זה כל כך בסיסי ויסודי וחובה מוסרית שלנו ככלל להודות ולשבח על כך. צריך לחנך את הדור שלנו להודות להלל על הקיים ועל ניסיך שבכל יום עמנו. לא רק כשיש צרה . ועל זה שמעתי פירוש יפה של אחד הרבנים על הפסוק מן המיצר קראתי י-ה - ענני, יהודי פרטי ועם ישראל בכלל קוראים לה' מתוך צרה אנא ה' ענני. אבל אתה יודע למה אתם בצרה, כי המשך הפסוק - כי במרחב - י ה, כי לצערנו כשהיינו במרחב, בשפע , בטוב לא אמרנו תודה, לא קשרנו שהטוב הזה מה' ולצערנו בורא עולם ראה שאנחנו לא מכירים טובה בשעה של מרחב, לא מודים מסתכלים על החצי כוס המלאה והתוצאה היחידה זה להביא צרה".

בשיחה עם חבר החליט הזמר והמוסיקאי, יוני גנוט, שאי אפשר לעבור על הברכה הגדולה ללא הודיה לה' והחליט לקיים תפילת הודיה בכותל המערבי.

התפילה תתקיים ביום ראשון (ט' בניסן 14.4) בערב בשעה 18:45 ולאחר התפילה תתקיים הרקדה עם יוני גנוט ולהקת נושאי הכלים בחדר האוכל של ישיבת הכותל.

צפו: הכנרת בשיאהרשות הכינרת

מודעת האירוע
מודעת האירועצילום: ללא