רק שהיד לא תסגר
רק שהיד לא תסגרצילום: iStock

פחד גבהים הוא אחד הפחדים הבסיסיים ביותר שהאדם נולד איתם. יש מי שהפחד גורם לו להימנע ממקומות גבוהים, אבל יש כאלו שדווקא הליכה על גשר רעוע או אפילו קפיצת בנג'י מגשר גבוה מביאה להם את הריגוש בחיים. ריכזנו עבורכם מספר גשרים מפחידים מרחבי העולם שיעזרו לכם להחליט האם אתם מעדיפים להישאר מאחורי המסך או לתפוס את המטוס הקרוב.

הדרך שבין העננים

אמנם קשה לקרוא לקרשים האלו גשר, אבל זה מה שהופך אותו לכל כך מפחיד. הגשר ממוקם ברכס ההרים הואה שבסין וגם אם הדרך לא בטוחה, מטיילים מכל העולם כבר החליטו שהנוף המדהים מההר שווה את הסיכון. את הדרך עוברים התיירים האמיצים כאשר הם קושרים את עצמם אל השרשראות התלויות לאורך הגשר, ומכיוון שהגשר הוא דו כיווני, לפעמים נוצרים גם פקקים אנושיים מעל התהום שרק מוסיפים לחוויה.

הגבול בין אומץ לחוסר אחריות
הגבול בין אומץ לחוסר אחריותצילום: iStock

בנג'י מהגשר

בגובה של כמעט 300 מטר מעל הקרקע, הגשר בקולורדו הוא הגשר הגבוה ביותר בארצות הברית, ופעם אף היה הגבוה בעולם. הדרך שעל הגשר בנויה מאלפי קורות עץ המחוברות אחת לשניה והוא נבנה מראש כאטרקציה תיירותית ככה שלמעשה הוא לא מוביל לשום מקום. ולמי שפחד הגבהים לא מספק אותם- פעם בשנה מתקיים אירוע המוני בו מאות אנשים קופצים קפיצת בנג'י מהגשר.

יש מספיק מקום לקפיצה
יש מספיק מקום לקפיצהצילום: iStock

הגשר השקוף

בסין אוהבים גשרים. קצת לפני בניית הגשר הימי הגדול בעולם הוקמו בסין כמה גשרים שקופים שמיועדים להפחיד את מי שעולה עליהם. הגשרים בנויים לרוב מלוחות זכוכית ענקיים ויש כאלו שגם מתנדנדים קצת כאשר הולכים עליהם בשביל להעלות את רמות הפחד. ואם אתם אמיצים ממש- מוזמנים לנסות את הגשר השקוף בסין שאף נסדק כאשר הולכים עליו.



גשר צר מאוד

מדובר באחד מהגשרים הצרים בעולם. הגשר ממוקם בגאנה והוא מיועד למעבר של אדם אחד בלבד, בתנאי שהוא עשה דיאטה לאחרונה. הגשר בגובה של כ30 מטר מעל הקרקע והוא תלוי בין עצי ענק, הממוקמים בתוך היער הלאומי של המדינה. ואם אהבתם את הגשר, אתם מוזמנים לחפש עוד ארבעה גשרים כמוהו שמתחבאים בין העצים.

גשר צר מאוד
גשר צר מאודצילום: iStock

ידי הענק

זה אולי לא גשר מפחיד במיוחד, אבל הוא בהחלט אחד הגשרים היפים בעולם. למרות שהידיים הנושאות את הגשר נראות מלאות עובש ועתיקות, הגשר נבנה רק בשנה שעברה. הגשר ממוקם בוויאטנם בגובה של 1,400 מטר מעל הים ומאז הקמתו הפך לאחד האתרים הפופולריים במדינה.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם