חשיבה יצירתית והשקעה בתכנון ובביצוע
חשיבה יצירתית והשקעה בתכנון ובביצועצילום: דובר צה"ל

ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, העניק ציון לשבח מטעם ראש אגף המודיעין ליחידה 504 על הקמה וביסוס יכולת מבצעית ייחודית בזירה הצפונית.

יחידה 504 אחראית על הפעלת סוכנים סמויים מחוץ לגבולות מדינת ישראל. היחידה הוקמה בשנת 1949 ומאז מהווה יחידת היומינט היחידה בצה״ל. בחמש השנים האחרונות הוענקו ליחידה ארבעה צל''שים.

בשנים 2013-2018 הופקדה היחידה על משימת סיכול הטרור ושיבוש התבססות גורמי טרור בזירה הצפונית.

"בנחישות, תוך זיהוי ההזדמנות המודיעינית והמבצעית, באמצעות איסוף מידע בעל משמעות טקטית ואסטרטגית, ביססה היחידה יכולת משמעותית ודומיננטית, והביאה להישגים יוצאי דופן בזירת הפעולה", נכתב בהודעת דובר צה''ל.

"בעשיה זו הפגינה היחידה יוזמה, חדשנות, וחתירה לניצחון ולמגע תוך שיתופי פעולה עם גופים רבים בצבא ההגנה לישראל ומחוצה לו אשר תרמו לעליונות צבא ההגנה לישראל ובטחון מדינת ישראל. על עשיה זו מוענקת ליחידה 504 ציון לשבח ראש אגף המודיעין", נכתב.

צל"ש ליחידה 504: ''יוזמה, חדשנות, וחתירה לניצחון''

ראש אגף המודיעין האלוף הימן אמר כי "את הפעילות של 504 הכרתי עוד בימי כמפקד אוגדה והיום אני זוכה להוקיר לה כגמולה ולסגור מעגל כראש אגף המודיעין. השתנות השחקנים ואי הוודאות באשר לעתיד המרחב חייבו שינוי בתפיסת ההפעלה המודיעינית.

''דרשנו בשטח, ונדרשתם באמ״ן, לפתח מקורות שיוכלו לשפוך אור על המצב שהתהווה באזור ולתאר את המציאות המורכבת. ההתארגנות סיפקה דיווחים מהימנים ולימים ביססה יכולת מבצעית מרשימה שהצליחה לסכל פיגועים ולנטרל איומים המסכנים את מדינת ישראל. הישגיה המודיעיניים והמבצעיים של 504 מבטאים, הלכה למעשה, את השינוי שהתחולל באמ"ן באותה תקופה ועודנו מתחולל בימים אלה. תכליתו - ניצול ההזדמנויות מתוך האתגרים ושינוי במשימה - מעבר מתיאור המציאות להשפעה על המציאות בהתאם לסדר העדיפויות הביטחוני של מדינת ישראל.

''זהו לא דבר מובן מאליו שקשר מודיעיני-יומינטי חשאי יהפוך לפעולה מבצעית מוצלחת המשולבת בביטחון השוטף. לשם כך נדרשת חשיבה יצירתית, והשקעה - בתכנון ובביצוע. אני סמוך ובטוח שתמשיכו להצליח גם אל מול האתגרים איתם אתם מתמודדים בימים אלה", הוסיף הימן.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

מפקד 504, אלוף-משנה ר', אמר כי "לדעת מאין אנו באים- מה היתרונות היחסיים שלנו, מה הבסיס המקצועי שהתפתח ביחידה בעשרות השנים מאז הקמתה ומה הן החוזקות היומינטיות שנבנו כאן דור ודור. לדעת לאן אנו הולכים- אחרי שידענו את עברינו, לזהות את ההזדמנויות שמביא לנו ההווה וגם העתיד - מה היא הפרשנות הנכונה ליומינט בעת הנוכחית ומה השתנה במציאות סביבנו שמחייב אותנו להשתנות בהתאם. ולא פחות חשוב - לדעת בפני מי אנחנו נותנים דין וחשבון - להיות רלוונטיים, לפעול בהקשר, להבין את הצורך המערכתי, בין אם הוא אמ"ני ובין אם הוא צה"לי ולזכור תמיד שאם אנחנו לא חלק מהקשר רחב יותר, אנחנו כנראה לא אפקטיביים.

''אנצל את ההזדמנות הייחודית על במה זו ואבקש להודות לכל שותפינו לאורך השנים. כיחידה עלינו לשמר את השיעור החשוב שלמדנו על ערך השותפות ולהמשיך וליישמו בכל גזרה ותחום עיסוק יחידתי. לצד תחושת הסיפוק על קבלת ציון לשבח מראש אגף המודיעין, ברור לי ולשאר המפקדים ביחידה הציווי אשר מקופל בצל"ש זה - המשך עשייה מודיעינית איכותית, יצירתית ותחבולנית בסטנדרט הגבוה ביותר בכדי לתמוך ולאפשר לצה"ל ואמ"ן לעמוד במשימותיו", הוסיף ר'.