נפתלי בנט
נפתלי בנטאהוד אמיתון, TPS

מפלגת ״הימין החדש״ דורשת מיו״ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שלא לפרסם הלילה בחצות את תוצאות ספירת קולות החיילים והמעטפות הכפולות.

לאורך היום התקבלו במטה המפלגה כ-1,000 פניות על תקלות וכשלים בהליכי ההצבעה בבחירות, הן בקלפיות ברחבי הארץ והן בקולות החיילים. ״יש כאן אי סדרים במימדי ענק, נילחם עד הקול האחרון״, נמסר מהמפלגה.

גם סיעת יהדות התורה דורשת שלא לפרסם את תוצאות הבחירות עד בדיקת הנתונים. בסיעה החרדית אומרים כי "ב-5 קלפיות באזורים חרדים מובהקים הוקלדו בטעות נתוני ההצבעה של מפלגות אחרות על חשבונה של יהדות התורה.

''בנוסף, ישנם אי התאמות בין התוצאות בקלפיות לבין הנתונים שהזינה ועדת הבחירות", מוסיפים ביהדות התורה ואומרים כי במידה והבקשה לא תתקבל, ''המפלגה תנקוט בכל הצעדים המשפטיים האפשריים על מנת לתקן את הדרוש תיקון''.

יו"ר ועדת הבחירות: התוצאות יפורסמו עד חצות

מוקדם יותר הבטיח יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, כי תוצאות הבחירות לכנסת ה-21 יפורסמו עד הלילה בחצות.

מלצר סיפר כי ייתכנו שינויים בתוצאות גם בהמשך. "יכולים עדיין לחול שינויים מסוימים בעקבות הליכי בקרה הננקטים על ידינו. צוותי הבקרה של ועדת הבחירות זיהו הבוקר תקלה טכנית שהסתבר כי מקורה בממשק הייצוא המעביר את נתוני המעטפות הכפולות ממערכת הליבה של ועדת הבחירות לאתר".

"אני מבקש להדגיש כי לא התגלתה כל תקלה במערכת הליבה המבודדת מהאינטרנט או בספירת קולות הבוחרים. הנתונים שיופיעו בחצות באתרנו הם נתוני אמת והם אלו שאותם אציג בפני נשיא המדינה בשיחתי עמו", ציין יו"ר ועדת הבחירות.

השופט מלצר הוסיף, "אני מבקש להדגיש כי במהלך היום כולו עמדתי בקשר רצוף עם גורמי הביטחון שאישרו בפני שאין מידע הקושר את התקלה לאירועי סייבר. גורמי הביטחון לא זיהו כל תקיפה זרה באירוע התקלה. על פעילותם היום ובמהלך מערכת הבחירות כולה מסורה להם תודתי".