אביגדור קהלני
אביגדור קהלניצילום: אלירן אהרון

תא''ל במיל' אביגדור קהלני, גיבור ישראל ובעל עיטור הגבורה ועיטור המופת, מצטער על הישארות ''הימין החדש'' מחוץ לכנסת ה-21.

קהלני שהיה בין אישי הציבור שתמכו פומבית באיילת שקד ונפתלי בנט, סיפר "אני בצער עמוק שהם לא נבחרו. שניהם היו שרים מצוינים עם תהודה ציבורית טובה. הם רצו לא להיות תלויים ברבנים, רצו יותר עצמאות בקבלת ההחלטות. אבל הציבור אוהב להחליף קברניטים.

"יהיו 48 חברי כנסת חדשים הפעם, וזה קורה לנו כל מחזור. גם הציבור הדתי סובל מזה. לא החזירו לבנט ושקד כמו שהיה ראוי. בראייה היסטורית זו טעות", אמר קהלני בראיון לאמילי עמרוסי ב''ישראל היום''.

בנט מגיב לתוצאותשלומי גבאי, וואלה!News

אמש (חמישי) פרסמה ועדת הבחירות המרכזית את התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-21 שנערכו ביום שלישי השבוע, לאחר סיום הבדיקות וחישוב תוצאות הסכמי העודפים.

על פי התוצאות הסופיות הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים, במקום השני כחול לבן עם 35 מנדטים.

ש"ס מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה 7 מנדטים, העבודה 6 מנדטים, חד"ש-תע"ל 6 מנדטים, ישראל ביתנו 5 מנדטים, איחוד מפלגות הימין 5 מנדטים, כולנו 4 מנדטים, מרצ 4 מנדטים ורע"מ-בל"ד גם כן 4 מנדטים.

על פי התוצאות הסופיות עומד גוש הימין על 65 מנדטים ואילו גוש השמאל עומד על 55 מנדטים. ‏לימין החדש היו חסרים 1461 קולות כדי להיכנס לכנסת.

תוצאות הבחירות לכנסת ה-21

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הדגיש כי התוצאות שפורסמו הערב ''אינן התוצאות הרשמיות שיפורסמו ב-17 באפריל 2019 ויוגשו לנשיא המדינה.

''אנו שומרים לעצמנו את הזכות לבחון את התוצאות בכלי בקרה נוספים שונים, שמפעילה הוועדה, לצורך שיקוף ההצבעה הבוחרים בתוצאות, באופן המיטיבי ובהתאם לחוק הבחירות לכנסת, ולכן תוצאות אלה עוד כפופות לשינויים והתאמות", הוסיף מלצר.

במפלגת הימין החדש הגיבו: ''התוצאות שפורסמו אינן סופיות, ואנחנו ממשיכים להילחם. אנו מצפים מהתקשורת לגלות קצת יותר רצינות בדיווחיה.

''לאורך היום הוקם במטה המפלגה חמ"ל שריכז כ-1,000 כשלים וליקויים בהליכי ההצבעה. מיד בתחילת השבוע נקבל לידינו את הפרוטוקולים ומאות המתנדבים שלנו ישוו אותם לתוצאות הממוחשבות.

''כמו כן, נטפל בכל אי הסדרים הקיצוניים שהתגלו בספירת המעטפות הכפולות. נקבל את הכרעת הבוחר, אך לא נוותר עד שנדע מה היא באמת", הוסיפו בימין החדש.