אפיית מצות. ארכיון
אפיית מצות. ארכיוןצילום: Yossi Zeliger/Flash90

פולנים רבים גילו בשנים האחרונות שורשים יהודים, ומבקשים לחגוג את חג הפסח בקהילות היהודיות ברחבי פולין. לאור זאת נוצר צורך לשלוח לפולין כמות עצומה של מצות על מנת לענות על הביקוש.

לא פחות משני טון מצות נשלחו בשבועות האחרונים לפולין, ויועברו לקהילות היהודיות הפזורות ברחבי המדינה. כמות המצות העצומה נשלחה על ידי ארגון "שבי ישראל" בראשותו של מיכאל פרוינד, לאחר בקשה מצד ראשי הקהילה היהודית בפולין ובהם הרב הראשי מיכאל שודריך.

המשלוח כלל 1692 קופסאות של "מצות אביב", 45 קופסאות של "מצה שמורה" בעבודת יד, ועוד 45 קופסאות של מצה שמורה.

נשיאת הקהילות היהודיות בפולין, מוניקה קרבצ'יק, הודתה לארגון "שבי ישראל" על הסיוע במשלוח המצות לפולין, מאחר והקהילה היהודית התקשתה לעמוד בביקוש העצום למצות בקרב חברי הקהילה שגדלה בצורה משמעותית בשנים האחרונות. "אנו מודים לארגון "שבי ישראל" ולמיכאל פרוינד, שסייעו לנו מאוד בשנים האחרונות, על המתנה הנדיבה הזו". גם הרב שודריך הודה לארגון על המשלוח הלא שגרתי של כמות המצות הגדולה.

"חג הפסח הוא חג מיוחד לכל היהודים בעולם. יש לו משמעות מיוחדת כאן, במקום בו הקהילה שלנו חוותה שחרור אמיתי לפני 74 שנים מגרמניה הנאצית, ולאחר מכן שחרור קטן יותר אך עדיין אמיתי מברית המועצות לפני 30 שנה. המצה היא הסמל שלנו לשחרור העתיק והעכשווי. תודות לארגון "שבי ישראל" ליהודים פולנים רבים יהיה בפסח הזה את הסמל לשחרור – המצה" אמר שודריך.

יו"ר ארגון "שבי ישראל" מיכאל פרוינד הוסיף, "אנו שמחים לשתף פעולה עם הרב הראשי והקהילה היהודית בפולין כדי לסייע במצות לכל יהודי. כמעט 75 שנים אחרי שהגרמנים חיסלו כמעט 90 אחוזים מיהודי פולין".